johnkreuk.reismee.nl

Dag 127 Cee - Fisterra 15 km Totaal 2706 km (L 100 km)

Het einde van de tocht !!

Vanmorgen opgestaan met een heerlijk zonnetje en blauwe lucht. Om half negen vertrokken voor onze laatste etappe richting kilometerpaal 0,0. De wandeling duurde niet lang en onderweg ook nog even bij een baai koffie gedronken op het terras. Ik heb toch even de schoenen en sokken uitgedaan en ben even de zee in geweest. Het water was steenkoud dus heel even maar. Om twaalf uur waren we al in het plaatsje Fisterra en wie zat daar op me te wachten, Cordula. Het was prachtig haar nog even te zien en samen wat gedronken op een terras. Om twee uur was het toch afscheid nemen en dat was bijzonder emotioneel. Daarna een pension opgezocht en onze rugzakken daar op de kamer gezet en op weg naar de vuurtoren, een tochtje van 3 kilometer. En dan komt het einde van de tocht in zicht. Op de vuurplaats mijn sokken en ondergoed verbrand. Het is een eeuwenoud ritueel om daar wat persoonlijke bezittingen te verbranden. Daarna nog een kwartiertje mijn gedachten laten gaan. Teruggekomen in Fisterra eerst onze Fisterra's opgehaald, het bewijs dat je lopend in Fisterra bent aangekomen. Daarna wat gegeten op het plein en net lekker gedoucht. Officieel is dit mijn laatste verslag maar vanmorgen was ik er uit: Mijn wandeltocht mag dan ten einde zijn maar mijn reis, mijn reis gaat vanaf nu verder, met hart en ziel. Ultreia !!!

Reacties

Reacties

Theo en Gery den Otter

De reis is ten einde. We hebben met veel plezier je verhalen gelezen en zullen ze missen.
Een goede thuiskomst gewenst en veel geluk op je verdere levensreis!

hans en hilda elling

Hallo John,
Las net je laatste bericht en je reactie op onze bloq. Harstikke leuk dat je ons indat verre Spanje volgt. Je bent voor ons voor nu ons voorbeeld Van harte gefeliciteerd met het bereiken van de finish. Laat het einde van de wandeling het begin zijn van je eigen camino Ik hoop graag nog eens met jou over jouw en onze ervaringen te praten Ultrea!

Addy

Een top prestatie. Bedankt voor je verhalen. veel geluk in je verdere leven.

Evelie

prachtig om je verhalen en belevingen te lezen. hopelijk heb je voor jezelf bereikt wat je wou bereiken.
in den helder is het vandaag lekker zonnig geweest maar met een magere 13 graden niet warm.
goede reis terug naar ons einde van de wereld ;)

Peter en Truus

Hartelijk dank dat je jouw belevenissen met ons hebt gedeeld. Succes in de toekomst.

Tamara

Het einde van de tocht van ruim 2700 km. Wat een prestatie!!! Voor jou wordt het waarschijnlijk afkicken, maar voor al de trouwe lezers van je blog ook.
Goede reis terug naar Nederland.

Kosters echtpaar jacobus kapel

Zo john je heb je droom waar gemaakt, straks goede terug vlucht naar ons kikkerlandje. Familie cok

Ella louter

Hallo John.Jekunt mij wel niet,maar via anderen op jouw blog gekomen. Mijn man gaat samen met zijn zwager Jan Apeldoorn de tocht lopen,vandaar onze belangstelling.Toppy dat je het hebt gedaan,veel geluk in je verdere leven

jan hopman

Super John, Heel goed gedaan proficiat .

monique

HI John en Lydia, top hoor op het andere uiteinde, paaltje 0.00 Daar was je toch ook begonnen John???. Een goede reis terug en hopelijk heeft de tocht gebracht wat je ervan verwacht had of misschien zelfs nog meer. Tot de 6e

xMonique

Ingrid

Van harte gefeliciteerd met deze prestatie. Veel geluk en goede terugreis!

Coby Venema

Van harte gefeliciteerd met het bereiken van je doel. Ik wens je een goede reis naar huis. Het zal wel even wennen zijn na 5 maanden afwezigheid weer in Julianadorp te zijn. Tot snel!

Harrièt

Wat een fantastische ervaring moet dit zijn geweest voor je! Het was ontzettend leuk om je verhalen te lezen, zal 't missen! Goede reis terug naar j'dorp :)!

Jan en Truus

Gefeliciteerd John met het bereiken van de eindstreep! Geweldig!!

Kees en Corina

Goeie reis terug en tot morgen. Ben benieuwd naar de reactie van Swiffer en Jazz...

Dianne Siecker

Wauw, echt heel veel respect voor jou, John. Wat een fantastische reis. Ik heb genoten van je prachtige verhalen. Zoals je zegt: de reis gaat verder. Ik wens je alle goeds op jouw reis.

Diane Spronk

Groot Respect John!
ik heb de laatste week soms met je opgelopen en je weer ontmoet in Santiago met Lydia erbij..
ik heb slechts 312 km gelopen en vind het al een beleving van grote betekenis en emotionele waarde.
Wat een spirit en optimisme voelde ik bij jou, wat een levenskracht! en het was alsof ik je allang kende, wat een mooi mens ben jij!
Erg wennen weer op de "gewone aarde te zijn"hoe moet het voor jou straks wel niet zijn?
maar dat gaat ook weer lukken, jij hebt jezelf al genoeg versteld doen staan,
Leuk en bijzonder jou (en Lydia) te ontmoeten, ik wens je alle goeds en hoop je waar dan ook nog eens tegen te komen!
Ultreia dan maar,

Grote groet! Diane Spronk uit Nieuwegein

pieter muntjewerf

Ik vind het bijzonder knap John ! Vanaf nu een nieuw begin in je leven .....hoop met een goed gezelschap aan je zijde ..... Goede reis terug en hoop jullie 2e pinksterdag ff te zien in de polder !

Wouter uit Leiden

Finisterre, toen ik als 17 jarige op de grote vaart ging, was dat het laatste stukje Europa dat je zag en op de terugvaart het eerste stukje. Maar wat mooi, jouw laatste regels. Ik voelde precies hetzelfde. En weet je wat John. Vanaf nu zul je nooit meer bang zijn dat er geen plek is om te slapen of dat er geen eten zal zijn. Je weet nu dat dat er altijd zal zijn. De camino is het doel, niet Santiago. Tot ziens in Holland!

Wil-Totté

Prachtig wat je gepresteerd hebt John Je met veel bewondering gevolgd Zal wel je verhalen missen
Groeten Stien en Wil Totté.

evert post

Vandaag het hele verhaal gelezen. Wat een geweldige prestatie heb je geleverd. Zo op jezelf teruggeworpen zijn, dat is niet niks. Een enkele keer had je het moeilijk, maar je bleef positief en optimistisch. Een geweldig verslag. Succes in de toekomst John.
Evert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!