johnkreuk.reismee.nl

Dag 18 Mechelen-Leuven 23,7 km Totaal 363,8 km

Na een heerlijk ontbijtje in het hotel om acht uur vertrokken voor de etappe naar Leuven. Wat een k... dag. De tocht ging vandaag langs het kanaal van Leuven naar Mechelen. 24 kilometer langs het water. De hele dag in de regen gelopen afgewisseld met (natte) sneeuwbuien. s'Morgens met het water rechts van me, s'middags aan de linkerkant. Dat was dan wel weer een welkome afwisseling. Dan laat ik in het café waar ik mijn eerste bakkie koffie dronk ook nog mijn gids, die ik net gisteren had gekocht, liggen. Het ging me niet om de route want die vind ik wel alswel om de adressen en telefoonnummers van slaapplekken. Bij het Vlaams genootschap vertelde ze me al dat de komende periode slapen nog wel eens een probleem kon gaan worden, maar goed we zien wel. Om drie uur toch gearriveerd in Leuven en richting Hostel. Daar hing een briefje met: we zijn er om zes uur. Dus drie uur in een restaurantje, met een rood wijntje dat dan weer wel, zitten wachten. Om 6 uur ingecheckt, douchen en een half uurtje gelegen. Dit hostel is niet te vergelijken met onze Stay Okay's want om acht uur ging de receptie weer dicht en er is nu geen drankje meer te krijgen behalve koffie. Morgen richting Jodoigne waar ik in Pietrain (dat is toch een varkensras?) wel een (dure) kamer heb kunnen reserveren.

Reacties

Reacties

Evelien

stiekem tijd voor een rustdag?
morgen een nieuwe dag. ik duim voor je dat het een mooie dag word!

Wouter uit Leiden

Beste John,
Ik zei je het al: als je eenmaal in je ritme bent gekomen, treden er allerlei mechanismen in werking die het leven van de pelgrim vergemakkelijken. Alles krijgt op een gegeven moment zijn vaste plek en gebeurt in een vaste volgorde. Ben je je hoofd al aan het leegmaken van de dagelijkse sores die je achterliet? Leuk hè? Bon camino

Cora

Succes...wat een verhaal. Maar wat een lef. Je weeg lef is een werkwoord van leven. En dat doe jij!!! Petje af!

eempje

Trots als een pauw!!!!!!!!!!!

Gerben

Goed bezig John ondanks het weer. Wat dat water betreft als je terug bent moet je maar eens 6 dagen met het water op links lopen..... Je loopt dan wel naar huis :)

Otto Honders

Hey John alles in een adem uitgelezen top joh zo'n onderneming. heel veel wandelplezier en vanaf nu blijf ik je volgen groet Otto

Jan Tuithof

Goed John respekt ik blijf je volgen

Coby Venema

Goedemorgen John,

Onderstaand gedicht wilde ik je niet onthouden.

Pelgrim, waar ga je heen?
waarom maak je deze lange reis
wandelaar, waar ga je heen?
met je rugzak voor alle bagage

Misschien weet je niet
wie je leidt op deze weg
dat kan het geloof zijn
misschien ben je geen christen

Meer dan duizend jaar geleden
is dit grote avontuur geboren
wandelaar, je bent de afstammeling
van de mensen die dit hebben doen ontstaan

Je zult door streken gaan,
door steden, burchten, dorpen
de stenen zullen je de geschiedenis
vertellen van de pelgrimage

Je zult rivieren oversteken,
bergen en de Pyreneeën
gisteren nog was hier de grens
urenlang zul je omhoog klimmen

Dan zul je in Spanje zijn
op de ‘camino’ zul je lijden
zoals keizer Karel de Grote
die hier ook heen is gegaan

Met de Basken zul je zingen
de wijn van Rioja zul je drinken
de zon van Castilië zal op je branden
en je zult komen tot Galicië

En dan, alleen temidden van vele anderen
zul je van verre de kathedraal
van de apostel zien staan.
Je zult de weg nooit meer vergeten.

John

Prachtig gedicht Coby, dank je wel

opa dirk

even een groet uit v ewycksluis,wat ga je goed, en wat beleef je byzondere dingen
Hou de moed erin en veel genieten hoor.

John de Goede

Complimenten John, je gaat lekker, op naar Frankrijk!

bertrivanderweide1@hotmail.com

Respect. Steeds meer! En een beetje jaloers. Dit willen we allemaal wel volgens mij!!!

Pien Roozen

Hoi! Ik ben net begonnen aan mijn route vanaf Haarlem naar Santiago. Graag zou ik u wat vragen stellen. Kunt u wellicht contact met mij opnemen via pien_roozen@hotmail.com? Bedankt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!