johnkreuk.reismee.nl

Dag 115 Villafranca del Bierzo - O Cebreiro 29 km Totaal 2464 km

Gisteravond op het plein van Villafranca kwamen we Stephan en Maria weer tegen die helemaal niet opkeken toen ik het plein op liep " we hadden je al verwacht hoor" zeiden ze. Besloten samen wat te gaan eten en na het diner terug naar de Auberge. Vanochtend om acht uurweer van start richting O Cebreiro. De veertig kilometer van gisteren zaten nog flink in de benen, dus rustig aan beginnen. Ik had de 40 van gisteren gedaan omdat het kon, maar ook wilde ik een voorsprongetje nemen op Julia, die ik vanaf Leon elke dag ben tegengekomen. Wat een verrassing was het dan ook dat ik haar na een half uurtje gelopen te hebben voor mij zag lopen. Zij had gisteren hetzelfde idee gehad en dezelfde afstand gelopen. 'Nou, als het dan zo moet zijn, en blijkbaar regelt iemand onze wegen zodat we elkaar maar blijven tegenkomen, dan blijven we nog maar even samen' dacht ik en besloot de dag verder samen met Julia te lopen. De eerste uren ging de weg heel langzaam omhoog maar na een kilometer of 16 begon dan toch echt de beklimming van de Cebreiro. 13 kilometer klimmen met af en toe hele steile stukken, een pracht van een uitdaging. Het landschap is geweldig mooi en de uitzichten ongelofelijk, het is moeilijk dit op de foto te krijgen, dus goed kijken om de beelden in je geheugen op te slaan. Rond vijf uur aangekomen in O Cebreiro, een nogal toeristisch dorp waar klaarblijkelijk genoeg geld wordt verdient want de service laat nogal te wensen over: de toeristen en pelgrims stoppen hier toch wel. S'avonds gegeten in een van de restaurants, geen pelgrimsmenu deze keer, en op tijd in onze bedjes. Morgen richting Samos

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!