johnkreuk.reismee.nl

Dag 96 Torres Del Rio - Logrono 21 km Totaal 2000 km !!!!!!!!!!!!!

De pegrimsmaaltijden die je voor zo'n kleine 10 euro kan kopen zijn nogal droevig en veuls te weinig eten. De hoofdgang kan je zo in je holle kies kwijt, maar goed iets anders stond er gisteren niet op het menu, dus t moest maar. Na het eten terug naar de Auberge en zo rond half elf slapen. Vanmorgen ben ik met Angelique vertrokken en de rest vertrok wat later. Het weer is vandaag uitzonderlijk mooi: zon en een graad of 20, heerlijk wandelweer. Na een paar steile klimmetjes (viel mee vandaag) via het prachtige dorp Viana, al om half drie in Logrono aangekomen. Ingecheckt in de jeugdherberg afdeling Perigrinos en lekker gedoucht. Wat een grote en prachtige stad is dit. Het is de hoofdstad van de Rioja regio en dus wordt het vanavond Pinchos eten en Rioja drinken. Toch een beetje mijn favoriete wijntje. Vanmiddag na het douchen de stad bezocht en ook mijn derde !! zonnebril gekocht. Net buiten kwamen we Benedicte tegen die onderweg was naar het busstation, dus die hebben we maar even uitgezwaaid en samen nog een Pachadan (het lokale Baskische Aperetief) gedronken. Wat een prachtige levendige stad is Logrono, en ook de parken staan vol met planten en tulpen. Angelique heeft vandaag besloten de laatste 7 dagen die ze nog kan lopen alleen verder te gaan. Voor mij ook weer een levensles: om los te laten. Ik ben er ondertussen wel achter dat ik de deur met daarop geschreven "ontmoetingen" heel makkelijk open, ik maak graag en makkelijk contact. Maar om de deur weer te sluiten en los te laten gaat me niet eenvoudig af. Tuurlijk is het beter om na 10 dagen samen, en met anderen, opgetrokken te hebben weer de poort open te zetten en dus gaan we vanaf morgen weer ieders ons weegs. Morgen naar Najera, een lange etappe van 29 kilometer. (20 km in Spanje is ongeveer net zo zwaar als 30 in Frankrijk)i

Reacties

Reacties

Addy

Gefeliciteerd met je 2000km. Ja dit heb je toch maar even gedaan. Top hoor.

Gery den Otter

Ja gaat fantastisch!! Geniet ervan, het gaat veel te gauw weer voorbij!

monique

Ha john, mijlpaal. Op de kaart is het nog maar een klein stukje in verhouding met wat je al gelopen hebt. Nog even volhouden tot het einde en wie weet ontmoet je wel weer een andere pelgrim om mee op te lopen. Dat maakt de toch ook wel weer heel erg leuk. Succes nog even

opa dirk

diepe buiging John,2000 km.
We kijken weer naar je volgende verslag, het is alle dagen weer leuk om te lezen,hou je taai en veel plezier.

Leo Looijesteijn.

Hallo John,
Na een weekje vakantie en vergadering met de SKC, (senioren kampeerclub.) in Sevenum, camping de Schatberg, in Limburg, vlakbij Venlo. Weer jouw verslagen gelezen en genoten van je reisverslagen, ik had de laptop wel mee, maar in de caravan had ik geen bereik. Afgelopen zondag naar voorjaarsfair in Julianadorp geweest. Heb ik het goed gezien, dat ze jullie oude bollenschuren in het dorp aan het slopen zijn ?
Daarna koffie wezen drinken bij Pieter en Monique ,meteen de vorderingen van de bouw van hun nieuwe woning bekeken. John hou je haaks en geniet verder met je Camino. groeten Leo

Ome Jan T

Respect John wat een prestatie !!!!groetjes

Frank

Prachtige verhalen John, lees en geniet er iedere dag van!

Inge

2000 kilometer........... Gelopen!!!!
Wat een prestatie!!!!!
Diep respect!
Nadat ik een aantal weken geleden in de krant las welk avontuur jij bent aangegaan, lees ik je blog dagelijks.
Ik geniet iedere dag weer van de mooie en pakkende stukjes die je schrijft!
Succes met de laatste loodjes en bovenal: Geniet van deze prachtige ervaring, dat neemt niemand ooit meer van je af!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!