johnkreuk.reismee.nl

Dag 94 Puente La Reina - Estella 21 km Totaal 1957 km

Gisteravond in de stad eten gekocht voor morgen en daarna in een restaurant de pelgrimsmaaltijd gegeten voor 9,50 euro, dat is te doen. Daarna Benedicte opgezocht in een ander Restaurant en daar samen met nog 4 andere pelgrims nog een wijntje genomen. Om tien uur moet je echter op de kamer zijn want dan sluit de boel, dus dat hebben we dan ook maar gedaan. Vanmorgen, net zoals de laatste dagen, weer als laatste vertrokken voor een relatief eenvoudige etappe richting Estella (~Estelja~). De dorpen waar we doorheen wandelen hier in Spanje zijn prachtig, in de oude centra krijg je iedere keer het gevoel alsof je Don Diego ieder moment kan tegenkomen, of zelfs Zorro himself. De hele dag heerlijk in het zonnetje gelopen tot een half uur voor de finish, de lucht betrok en kregen we een flinke onweersbui op onze kop. Omdat het nog maar 2 kilometer naar de finish was ons lekker nat laten regenen, wat maakt het uit. Het idee om om te steken naar een andere route heb ik laten varen, ik heb thuis een steen meegenomen om bij het Cruz de Ferro neer te leggen, de andere route komt daar niet langs, en ik heb die steen niet voor Jan met de korte achternaam 1900 kilometer meegedragen. Vandaag weer een beetje een emotionele dag, maar goed die heb ik ondertussen regelmatig gehad, dus dat gaat ook weer voorbij. Lekker op tijd (3 uur) in de Auberge aangekomen. Volle bak dus dat wordt weer de doppen in vannacht. Straks in het dorp op zoek naar het pelgrimsmenu en morgen richting Torres del Rio, volgens mijn gegevens 22 kilometer, maar een collega-pelgrim zegt dat het 29 kilometer is. Ook Spaanse steden kunnen dus van plaats veranderen :-)

Tante Tineke

Hallo John.Wat ga je lekker man. Dit is wel een heel mooi deel van je tocht denk ik, wel wat drukker als je gewend was maar geen tijd om je eenzaam te voelen.Geen oren meer wassen de komende tijd dan hoor je straks het gesnurk niet meer.Geniet van deze tocht want ik denk dat zoiets eenmalig is.Goeie reis naar het eindpunt.Dat flik jij wel.

L.

β€œThe world is a book and those who do not travel read only one page.” – St. Augustine

kosters echtpaar jacobus kapel

hallo john.
Zo je bent in Spanje aangekomen.
Geweldig jo,de laatste etape veel genieten.Als je Sint Nicolaas tegen komt,doe hem de groeten.

Groeten van ons de Cokken.

w.czech.

In de eerste plaats gefeliciteerd met je vader die jarig is geweest maar wij moeten nog heen.
Torres de Rio telt 144 inwoners de gemeente maakt deel uit van de ESTELLA de gemeente ligt in de niet Baskischsprekende zone
volgens de LEY FORAL DEL VASCUENCE die de status van de BASKISCHE taal in Navarra reguleert.
Groeten van ons beiden Ria en Wim