johnkreuk.reismee.nl

Dag 85 Hagetmau - Orthez 28,2 km Totaal 1769,5 km

Gisteravond in de Gite een magnetronmaaltijd gegeten, natuurlijk had ik ook een voorgerecht gehaald: stokbrood met paté, heerlijk! Het was wel een beetje eenzaam maar goed. Vandaag ben ik de strijd aangegaan met de volgende tweestrijd, ik ben op zoek naar gezelschap na zoveel dagen alleen en dan heb ik eindelijk een medepelgrims gevonden en dan zeg ik na 2 dagen gedag. Waarom is dat? En dan ben je weer alleen. Ik heb daar wel de halve dag over nagedacht en het lijkt wel dat ik na een paar dagen weer behoefte heb aan alleen zijn, maar dat is toch idioot?

Vandaag ben ik Les Landes uitgelopen en het Pyreneeën-Atlantique departement ingelopen. De heuveltjes worden bergjes en de klimmetjes en afdalingen steiler. Ik heb het gevoel dat ik steeds meer in Pelgrimsgebied kom. De mensen reageren anders: Bon Camino hoor je de hele dag, auto's stoppen en de mensen maken een praatje, leuk om mee te maken. Vanochtend vroeg kwam ik nog een meisje tegen met een enorme rugzak die de verkeerde kant op liep. We raakten aan de praat en ze vertelde mij dat ze de Tour de France te voet doet. Ze is augustus vorig jaar vertrokken en loopt echt een rondje Frankrijk. Slaapt in een tent en leeft van wat de boeren haar willen geven. Tjonge wat is dat dapper. En dan opeens zie je in de verte de besneeuwde toppen van de Pyreneen en dan kijk je met ontzag naar deze enorme bergen en dan vraag je jezelf af: moet ik daar overheen?. Om even over drieën Orthez binnengelopen en wie zat daar bij het VVV te bellen? Angelique waarvan ik alweer 10 dagen geleden afscheid had genomen. Samen vanavond eten koken en morgen weer een dagje lopen. We hebben elkaar heel wat te vertellen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!