johnkreuk.reismee.nl

Dag 75 Mussidan - Sainte Foy La Grande 33 km Totaal 1543 km

Dit was weer zo'n dag van "Bloed, Zweet en Tranen"
Gisteravond nadat we onze dagboeken hadden bijgewerkt en weer lekker schoon gedoucht en opgewarmd waren, even de stad in om bij de afhaal-pizzeria een heerlijke pizza te halen. In de koelkast bij de pizzeria vond ik ook nog een fles Lambrusco dus die ook maar meegenomen. Heerlijk zitten eten en drinken en daarna weer verder praten over mooie en minder-mooie zaken. Alles kwam aan bod, een pracht avond. Vanmorgen na het ontbijt afscheid genomen omdat ik vond dat het voor beider beter was om weer alleen verder te gaan. Zodoende kan de poort weer open voor nieuwe ervaringen en/of ontmoetingen. Ook zou Angelique, zei ze zelf hoor :-), de 33 km niet halen. Ik twijfel er niet aan dat we elkaar weer een keer zullen ontmoeten. En in ieder geval hebben we twee hele leuke dagen gehad. Het weer was bar en boos toen ik om zeven uur even uit het raam keek, en toen ik om acht uur vertrok was het niet veel beter: regen en harde wind. Maar je moet er toch doorheen, het is niet anders. De eerste 10 kilometer door het bos klimmen en dalen, daarna 15 kilometer over asfalt (ook weer omhoog/omlaag) en dan de laatste 8, door de wijngaarden rond Sainte-Foy wat betekend: recht omhoog en omlaag, door de klei en bagger. Toen ik voor de eerste bult stond had ik echt zoiets van Nee hè, en kwamen de wijngaarden van de Campagne en Chablis weer voor mijn ogen. Je bent na 25 kilometer al aardig moe en dan krijg je dit nog even voor je kiezen. Pffffff.Om vijf uurmij doodmoe gemeld bij het hospitaal in Sainte-Foy-La-Grande waar ik in de pelgrimsgite mag slapen. Er slapen hier ook nog drie "soortement van daklozen" die, toen ik aankwam, al nauwelijks meer op hun benen konden staan. Wat een triest leven. Vanavond in de stad even wat eten, en morgen eerst op zoek naar een supermarkt want alle voorraden voor onderweg zijn uitgeput. Morgen weer een flinke etappe richting Saint Ferme 28 km

Reacties

Reacties

opa dirk

byzondere ervaringen John,elke keer weer leuk om te lezen.en je hebt de gang er flink in,veel succes morgen.

Harriët

Je bent wel een doorzetter hoor John, petje af! Bij jou was het dus pest weer, net als hier in 't dorp vandaag, storm! Hoop dat je morgen beter weer treft :)!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!