johnkreuk.reismee.nl

Dag 71 La Coquille - Sorges 31,5 km Totaal 1436,2 km

Omdat Roy goed Engels kon spreken en Beatrice 'Une peu' hebben we nog heerlijk na zitten tafelen maar om half elf toch naar bed want ik had een lange dag voor de boeg.

Vanochtend Om acht uur afscheid genomen. Het blijft bijzonder dat mensen dit willen doen voor de pelgrims. De dag begon met een boswandeling (niet het drankje hoor) van een kilometer of 6, het weer was prachtig, een vaal zonnetje maar droog. Al om half twaalf had ik de eerste etappe van 18,5 kilometer er op zitten. In Thiviers een korte pauze met wat broodjes van de boulangerie. Hierna was het nog 13 kilometer recht toe recht aan voor de 'Route Napoleon' een kaarsrechte weg maar wil licht omhoog of omlaag. Zo na twaalven begon de lucht te betrekken en begon het een heel klein beetje te spetteren, maar niet genoeg om alle regenspullen te pakken. Om even over drieën was ik in Sorges waar ik eerst een paar biertjes in een hotel nam omdat ze daar goede WiFi hadden en ik zo de foto's en het verhaal van gisteren kon uploaden. 31,5 kilometer is toch een hele afstand en ik kan wel zeggen dat ik na zo'n tochtje aardig moe ben. Om even over vieren richting de Gite waar Martine en Jean-Charles al op mij zaten te wachten met een heerlijk Blond biertje. 'S avonds weer heerlijk gegeten en er stond vandaag eend (Canard) op het menu. Heerlijk. 'S avonds nog een beetje teuten en weer op tijd slapen. Morgen richting Perigueux, 23 kilometers, dat moet lukken.

Reacties

Reacties

Inge

John, vandaag las ik een uitgebreid stuk over je in de krant. Daarna ben ik direct je site gaan zoeken.
Wat ben jij een fantastische uitdaging aangegaan en wat volg jij je hart! Diepe respect!!! Erg leuk om dit te volgen, ik wens je heel veel succes, schitterende momenten, onvergetelijke dagen en waanzinnige ervaringen! Keep your head up, walk on and reach your goal! Groetjes van Inge

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!