johnkreuk.reismee.nl

Dag 67 Saint-Leonard-De-Noblat - Limoges 22,3 km Totaal 1349,3 km

Gistermiddag op de bank met een glaasje wijn en wat nootjes heerlijk zitten lezen. Om een uur of acht toch naar buiten om iets van een restaurant te zoeken. Ik had 's middags al een afhaal-pizzeria gezien maar dacht bij mezelf 'dat moet toch beter kunnen'. Na een flinke wandeling door de stad, waarbij de miezerregen rustig doorging, voelde ik nog steeds de enorme zware deken van negativiteit over deze stad liggen. Maar zoals mijn kleine zussie al zei: "je mag hier morgen weer weg". Al wat ik tegenkwam, geen restaurant, dus toch maar een pizza gehaald en deze in de pelgrimsherberg opgegeten. Vanmorgen mijn zelfgekochte ontbijtje genuttigd, de afwas gedaan, de vuilnis buiten in de container gegooid en op weg naar Limoges. De hele dag weer tussen de 250 en 400 meter doorgebracht, oftewel heuvel op, heuvel af. En toen zag ik Limoges al liggen en moest ik nog een kilometer of 5 om bij de kathedraal aan te komen. De kathedraal van Limoges is wederom zo'n schitterend bouwwerk. In de kathedraal aangekomen aan een leuke jongedame, die de gastvrouw van vandaag was, gevraagd waar ik de Franciscaner-zusters kon vinden. "Geen idee" zei ze, " ik zoek het wel even op het internet op mijn telefoon op". Ze kwam met een adres, ik schreef het in mijn gids en na een stempel van haar gekregen te hebben en ik gelukkig in de kathedraal nog even naar de wc mocht (als je zoveel water drinkt onderweg moet dat er toch weer uit, ik moet bijna om het half uur plassen :-) ), ik naar buiten en het adres in mijn routeplanner gezet, bleek het maar liefst 10 meter lopen te zijn. Het klooster van de 'Soeurs de Francois d'Assise' bleek dus naastde kathedraal te zijn!!! Omdat ik pas om 16.00 mocht arriveren even de stad in voor een drankje, maar wat een grote stad is dit, en dus was het al dik een kwartier lopen naar iets wat op een centrum moest lijken. De stad heeft ca. 134.000 inwoners maar 99,99% van de inwoners zat thuis denk ik want het was akelig rustig in de stad. Om vier uur mij gemeld bij de zusters en ik mocht maar een nacht blijven, dus dat wordt morgen wat anders zoeken. 'S avonds wat gegeten in de stad. Morgen een rustdag, maar hoe dat is nog een verrassing.

Reacties

Reacties

Peter&Truus

We vinden dat je lekker doorloopt, dus ook geen of weinig last van je voeten. Je schiet al aardig oo en ziet heel wat onderweg. Leuk om dat later weer terug te lezen. Kom je op tijd aan de eindstreep?
Sterkte.

czech

John zo te zien gaat alles goed en morgen heb je een vrije dag Ik was vandaag bij jullie thuis en vader en moeder konden geen contact met je krijgen
Kan jij het van jou kant proberen .
Groetjes ria en wim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!