johnkreuk.reismee.nl

Dag 62 Gargilesse - Crozant 18,8 km Totaal 1232,1 km

Toen ik vanmorgen uit het raam van mijn sjaletje keek was het een heel klein wereldje, enorm mistig, en ik dacht YES dat wordt een mooie dag. Als ontbijt had ik 2 kopjes Nes dat was alles. Ik heb de tip van Rik altijd onthouden: zorg ervoor dat je altijd zakjes koffie in je rugzak hebt, voor je weet maar nooit. Zo tegen achten de boel weer netjes achtergelaten, zoveel afwas had ik niet, en op weg naar Crozant. Het had flink gevroren en het was me daar een potje koud. De glooiende heuvels van de laatste dagen hebben ondertussen plaats gemaakt voor wat spitserige gevallen. Vanuit Gargilesse meteen klimmen, dalen enz. Na een kilometer of zeven een prachtige afdaling: langs een geitenpaadje omlaag waar door het water in de rotsen een soort natuurlijke trap is gevormd. Naast me een beekje met de nodige watervalletjes en zo liep ik steil, slingerend naar beneden. Ik had het idee dat ik in de Droomvlucht zat (die boom waar je zo omheen draait naar beneden toe) alleen beneden bij de rivier aangekomen miste ik de kaboutertjes die de was aan het doen waren en aan het badderen. Weg droom. En in tegenstelling tot de Efteling kon ik niet rustig in m'n stoeltje blijven zitten maar kon ik na de rivier overgestoken te hebben weer vol aan de bak. Een vrij grote weg omhoog met 6 onvervalste haarspeldbochten. Het weer was ondertussen weer schitterend geworden, volop zon en een graad of 20. Tegen elven in het dorp Eguzon dan toch een bakker gevonden die open was. Hier een paar broodjes gekocht en deze samen met een bakkie koffie opgepeuzeld, eindelijk wat eten. De natuur hier rond Crozant is prachtig mooi. Bossen, meren en beneden je altijd de rivier. En toen zag ik zo rond kwart voor 1 Crozant al liggen, helaas aan de andere kant van het dal. Dat betekende haarspeldbochten naar beneden, de rivier oversteken, en aan de andere kant weer helemaal omhoog klauteren. Om half twee dan toch gearriveerd en, na eindelijk eerst geluncht te hebben, mij gemeld bij de Mairie waar ik de sleutel van de Gemeente-Gite kreeg waar ik vannacht mag slapen. Eten en ontbijten afgesproken met de eigenaren van het restaurant waar ik geluncht had, mijn slaapplek voor morgen geregeld dus helemaal Top. Morgen richting La Souterraine.

Reacties

Reacties

marloes roemer

Hee John, man, wat ben je dapper bezig: grote bewondering!! Wij hebben stukje Pieterpad gelopen en lagen na 11 km. Al op apegapen...:-) ga zo door!! Mooi om te lezen!!

Hans de Wit

Dag John, vandaag tijdens een wandeling hoorde ik over je blog
gelijk maar ff kijken toen ik binnen kwam.
man, wat een onderneming, wat goed dat je deze uitdaging aangegaan ben.
vol bewondering neem ik al mijn John Deere petjes af voor je.
groeten en succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!