johnkreuk.reismee.nl

Dag 31 L'ecaille (Bazancourt) - Reims 26 km Totaal 630,5 km

The battle of the Clay

"Wacht maar tot je voorbij Avancon bent" zegt Jos, als ik me beklaag over de hoeveelheid gele klei die aan mijn schoenen kleeft, "Dat is nog veel erger en krijg je amper van je schoenen".

Vanmorgen de wekker op zeven uur gezet. De supermarkt zou toch pas om 8.30 uur open gaan om iets van een ontbijt te kunnen regelen, dus nog even slapen na de wekker uitgezet te hebben. Om acht uur schrok ik weer wakker na een heerlijk rustige nacht. De sleutel en het gastenboek in de brievenbus van het gemeentehuis gedeponeerd en bij de Intermarche een paar yogurtjes en wat biscuit gekocht als ontbijt en op weg. Meteen duik ik weer de landbouw-paden in waarbij de witte klei me weer toelacht. Binnen 5 meter op dit pad zijn je wandelschoenen twee keer zo breed, twee keer zo hoog en drie keer zo zwaar. Na 7 kilometer zou ik volgens de gids op een Romeinse baan komen en na een korte pauze bij een motorcross-baan vroeg ik me toch af waar die "baan" dan zou beginnen. Het bleek dat ik er al op liep oftewel het was hetzelfde landbouwpad. Als dit een Romeinse weg moet zijn wil ik me toch nog even bij Julius Cesar beklagen dat hij toch iets meer aan het onderhoud van zijn wegen had kunnen doen, want dit rooit nergens op. Na 13 kilometer zwoegen dan eindelijk de vaste weg bereikt en zo'n 5 kilometer verder stond ik dan toch mooi voor de kathedraal van Reims, onder de prut dat dan weer wel. Mijn stempel gehaald en op weg naar het CIS, een soort jeugdherberg. Hier een kamer gekregen voor 2 dagen want morgen heb ik een rustdag. De eerste was is al gedraaid en gedroogd dus dat knapt lekker op. nu nog even een restaurantje zoeken voor wat eten en toch maar weer op tijd naar bed, ben lekker moe :-) 630 kilometer en in Reims gearriveerd! Geen emo-momentje, wel een mijlpaaltje!

Reacties

Reacties

Arjen Hoogland

geweldig dat je al in Reims aangekomen bent.

stug doorhouden John

Jos.

„De schelp op de hoed van de pelgrim staat ook symbool voor de onzichtbare parel van ervaring, verwerkt verdriet en nieuwe betekenis. Parels ontstaan doordat iets wat niet in de schelp thuishoort, een vreemd lichaam ‘Fremdkörper’, de schelp binnendringt. De slak bedekt het pijnlijke vreemde object, zoals een zandkorrel of een splinter met parelmoer: de mantel der liefde. Zo groeit iets pijnlijks uit tot iets moois. De St. Jakobsschelp staat in die zin ook voor de mens die zich openstelt voor het nieuwe. Veel pelgrims maakten de tocht op een belangrijk punt in hun leven en/of om een pijnlijke ervaring te verwerken. De reis betekende voor hen een keerpunt in het leven; het leven kreeg een nieuw doel en een nieuwe betekenis.“
Goede reis,
Joseph & Christelle,
Ferme Quatre Mains,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!