johnkreuk.reismee.nl

Dag 17 Antwerpen-Mechelen 22,8 km Totaal 340,1 km

Vanmorgen lekker vroeg opgestaan (7 uur) daarna voor mijzelf een ontbijtje gemaakt met broodjes en Hesp (zo noemen ze hier ham :-) ) vervolgens de herberg schoongemaakt en vertrokken. Wat is het heerlijk door zo'n ontwakende stad te lopen, alles is nog stil, de enige mensen die aan het werk zijn zijn de bakkers van de croissanterieën en verder niks. Heel wat anders dan gisteren. Na een kilometer wandelen, terwijl ik op mijn City-gids kijk of ik nog op de goede weg zit, komt er een vriendelijke mevrouw aangefietst. "Ik ben zo blij dat ik jou zie" begint ze. "Geweldig, geweldig. Ik heb hem ook gelopen, vorig jaar, van Genève naar SdC. Oh wat ben ik blij" .Ze pinkt een traan weg, slaat een arm om me heen, en geeft me een smakkerd op m'n wang. Ze springt op de fiets, zegt " Bon Camino" en is weer weg. Nou, dan loop je de eerste uren een stuk lichter :-). Ik had de rechtstreekse weg uitgekozen richting Mechelen omdat ik van het traject tot Namen geen gids had, nu wel want ik heb hem vanmiddag bij het Genootschap gekocht. Twee lange wegen, de N173 van zo'n kilometer of 10 en de Mechelsesteenweg van een kilometer of 13. Het leek de N9 bij ons wel alleen deze keer met bebouwing maar kaarsrecht. En dan midden tussen een paar dorpjes kom je een paar gebouwtjes tegen met rode lampjes en dames in lingerie achter de ramen. Zomaar langs de weg, wat een raar gezicht. Zo rond half drie in Mechelen gearriveerd en langs het Vlaams Sint Jacobsgenootschap gegaan voor koffie en een stempel. Aan onderdak konden ze me niet helpen, dus maar via het VVV het goedkoopste hotel geboekt. Morgen naar Leuven, maar nu via de gids.

Reacties

Reacties

Tante Tineke

Zo John die smakkerd heb je wel verdient.Joh wat ga je goed.Hoop dat je nog veel van zulke mensen tegen komt dat geeft de burger moed toch?Nog heel veel loop plezier op deze bijzondere reis.Dikke knuffel je van Tante.

Theo en Gery den Otter

Heel leuk, je verhalen, we volgen je met plezier!

pieter rietvink

Ha die john, geweldig en wat een timing van die vrouw of zat ze aldoor al achter je aan met de fiets!!
Succes met je wandeltocht.

kevin, anouk & mex de Porto

Hey John,
Gaaf om zo te lezen waar je nu bent en hoe het met je gaat.
Enorm veel bewondering voor je, dat je dit doet!!
Heel veel succes en geniet ervan!
Groetjes

Theo de Groot

Hoi John,

Ik heb met genoegen even door je dagboek gebladerd. Mooi hoe jij tegen het leven en de weg aankijkt! Je weet ik reis met je mee, zit iets voor jou op de route, maar heb.nog lang niét zoveel gelopen als jij natuurlijk (startplaats Maastricht). Ik logeer bij madame Pernelet (gite), in het Campaniensis-boekje, aanrader denk ik.
Geniet verder van je wandeling en wellicht tot ziens, ergens onderweg!

Bon camion!

Theo de Groot

Ik bedoel: "bon camino!"

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!