johnkreuk.reismee.nl

Dag 16 Kapellen-Antwerpen 12,7 km Totaal 317,3 km

Gisteravond in Kapellen op zoek gegaan naar een restaurantje. Ik wilde niet te ver uit de buurt van "mijn" villa want ik was bang dat ik de weg terug niet meer kon vinden ;-). Toch heerlijk gegeten maar toen ik buiten kwam sneeuwde het flink en begon de boel aardig wit te worden. Dat belooft wat dacht ik. Om half elf slapen en omdat ik vandaag een korte etappe had om half negen het ontbijt maar besteld. Om negen uur op pad richting Antwerpen. Het was koud maar lekker weer, alleen de wegen waren pittig glad. Ik was in Antwerpen mooi op tijd bij de Jacobskerk maar die was gesloten ivm een verbouwing van een paar jaar! Nu had ik gisteravond op internet gelezen dat je de Jacobsschelpen in het trottoir moest volgen om bij het Julianusgasthuis terecht te komen, nou ik zag er eentje maar verder niks. Wat nu dacht ik..... En besloot maar richting CS te lopen want daar zou vast een bus gaan richting een hostel of iets dergelijks. Langs een restaurant gekomen in een enorm drukke winkelstraat, DE winkelstraat van België, dacht ik: eerst maar een bakkie en een broodje. Toch nog even via WiFi op internet kijken en daar vond ik een adres waar je de sleutel van het gasthuis kon halen. Dit bleek het VVV te zijn en om een lang verhaal kort te maken: ik zit nu in de pelgrimsherberg en een allervriendelijkste dame (vrijwilligster van het Vlaams Genootschap) heeft me zojuist een stempel gegeven en 7 euro met me afgerekend, en verder verblijf ik hier alleen. De eerste keer mijn slaapzak nodig, maar dat gaat lukken. Morgen richting Mechelen

Reacties

Reacties

Arie Dwarswaard

Beste John,

Michel Jansen attendeerde me gisteren op jouw blog over de camino. Je had me er al eens wat over verteld. Inderdaad, de Jacobskerk is dicht, ontdekte ik vorig najaar toen ik met onze oudste dochter en dagje in Antwerpen was. Maar goed, je hebt wel weer een dak boven je hoofd. Goede reis, John, en ik zal met enige regelmaat je verhalen lezen.

Ted Freerkstra

hey, John,

Met respect lees ik je dagelijkse vorderingen, en avonturen. Fantastisch wat je doet, en ziet. Beginnen met zere voeten, maar toch elke dag weer een stuk verder gaan.
Heel veel succes, en blijf zo schrijven, zo is het voor een ieder prachtig te volgen!

Mark Siemelink

Hey Joh, je bent nog steeds on route. Respect! Keep on movin'.

fam.cok kosters echtpaar.

hallo john je zet er de sokken in hoor,als je soms in brussel komt, doe manneke pis de groeten.
ga zo door ,respect

groeten uit zwijndrecht.

Peter&Truus

Hi John, de km gaan nu wel lekker vlot als ik het zo lees. Neem je een Belgisch pintje? We hadden dit weekend een profeet uit Schotland, weer heel wat anders. Het is ook goed om te zien dat je leuke contacten op doet. Heb je onder het lopen nog wel tijd om na te denken of geniet van de omgeving en de ontmoetingen. In ieder geval het lijkt ons naar de verhalen die je schrijft dat de reis wel de moeite waard tot nog toe. Geniet lekker van elk moment. Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!