johnkreuk.reismee.nl

Dag 15 Bergen op Zoom-Kapellen 29,8 km Totaal 304,6 km

Gisteravond lekker tot een uur of tien in het Café van het Stay Okay blijven hangen en op tijd naar bed. Vanmorgen om 8 uur ontbeten en zo rond half negen op pad. Het Stay Okay in Bergen op Zoom was een prima verblijfplaats zoals alle vier de Stay Okay's waar ik heb geslapen. De manager zei het wel mooi deze morgen: luxe hebben we niet maar een schoon bed, gastvrijheid en vriendelijkheid des te meer, en daar ben ik het volledig mee eens. Na een uurtje wandelen vanuit het Stay Okay kon ik aanhaken op de route. Een prachtige maar zware wandeldag. Bos, Veldwegen (zoals het in de gids vermeld staat) die eigenlijk gewoon prutpaden waren, de Brabantse Wal diverse keren opklimmen en afdalen. En dan nog de flinke afstand van 30 km. Het weer was, op een ienie-minie-hagelbuitje vanmorgen na, heerlijk. Zonnig in de morgen, een beetje bewolkt in de middag, maar de hele dag droog. Om vier uur gearriveerd in Kapellen waar ik een pelgrimsonderdak meende te vinden zoals vermeld in de gids. Voor de Jacobus-kerk maar even gebeld: nee helaas daar zijn we mee gestopt. Ai! Dan maar de stad in en zoeken maar dat viel nog niet mee. Nu zit ik dan toch op een veels te dure kamer, ondanks de pelgrimskorting, in een luxe villa. Maar goed ik kon dan ook wel lekker ff in bad :-). Morgen een korte etappe naar Antwerpen.

Ps. Gerard: je eerste voorspelling is niet uitgekomen, ik ben Nederland uit, hopen dat je tweede voorspelling ook niet uitkomt. :-)

Reacties

Reacties

Jet

Jeuh!!! Nederland uit, Belgie in!! En wat een afstanden leg je af op een dag. En dat pijnvrij. Na de 25 km Akersloot-Haarlem heb ik een paar dagen spierpijn gehad. Wat doe je het goed. En elke dag is er een. Laat al die Gerarden in de wereld maar een poepie ruiken!!!

H.H.

ALÈ menneke, ge zeit dus in het buitenland ,Je gaat als een speer ..geniet maar lekker van je luxe kamer, en morgen weer kwikfit in de benen, sloppel : welterusten...

Gerard

Je bent in mijn achting gestegen. 30 km per dag met zo'n gewicht op je rug is echt geweldig! Over een week voel je die zak niet meer

arjen hoogland

john zo te horen/lezen gaat het je goed af.
veel sterkte voor het laatste stukje.
beerenburg als medicinale ondersteuning doet het vast goed.

arjen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!