johnkreuk.reismee.nl

Drenthepad december 2014 dag 2

Na een heerlijke nachtrust en dito ontbijt in hotel Paterswolde zijn we vanmorgen om half negen opgestapt voor de tweede etappe. Van Paterswolde gaat de route door bossen en weilanden. We gaan onder de A28 door en komen zo in Glimmen. Omdat we daar de lunch willen gebruiken wijken we ietsje af van de route, maar het bakkie-koffie wat op de kaart staat kunnen we niet vinden. Dan maar even verder en vinden we toch een mooie gelegenheid om een uitsmijter te eten en even uit te rusten. Hierna verder naar Zuidlaren. De route valt vanaf hier samen met het Pieterpad dus we kunnen de tekens niet meer missen :-) Met de gids in de hand en de aanduidingen op palen en bomen is het toch moeilijk om te verdwalen.

Zo rond kwart voor drie hebben we er 20 kilometer opzitten. Als ik ons gemiddelde van deze dag bekijk moet er nog wel wat gebeuren. We zaten vandaag niet boven de 4 km/u. Na een snel bakkie koffie gaan we met de bus via Groningen CS weer richting Roden, waar onze auto keurig staat te wachten.

Ik heb deze 2 dagen wel gemerkt dat 14 kilo een heel gewicht is. Ben van plan de komende weken nog eens kritisch door de inhoud van mijn rugzak te gaan en alle spullen die ik "misschien" wel nodig heb maar thuis te laten. Ook de i-pad die ik wil gebruiken om deze blog bij te houden weegt bijna een halve kilo en ik twijfel dan ook of ik hem wel mee moet nemen.

Gelukkig is dit een mooie test geweest.

Reacties

Reacties

Theo den Otter

Vanmorgen je blog ontdekt. Alhoewel wij elkaar niet kennen, ga ik je reis toch "op de voet" volgen. Je verhalen komen mij zo bekend voor dat ik heel benieuwd ben hoe het je verder zal vergaan op je weg naar Santiago. In 2006 ben ik vanaf Zaandam gaan lopen en ik kan je garanderen dat het een ervaring wordt die je niet meer zal vergeten. Ik heb daarna nog meerdere andere routes gelopen, maar zoals de eerste keer is het toch nooit meer geweest. Mocht je belangstelling hebben voor mijn ervaringen, dan kun je die lezen op www.pelgrimtheo.com. Overigens, ook mijn rugzak was bij vertrek 14 kg. In de winter heb je nu eenmaal meer nodig. Je went er wel aan door wat te trainen vooraf. Veel plezier met de verdere voorbereidnngen en BUEN CAMINO

Coby Venema

Goedemorgen John,

Ik wens je heel veel plezier met jouw wandeltocht naar Santiago de Compostella. Veel mooi weer en weinig blessures. Pas goed op je zelf.

Lees met plezier jouw berichten vanaf 15 januari.

Heel veel succes.

Coby Venema

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!