johnkreuk.reismee.nl

Dag 61 Neuvy-St.-S - Gargilesse 24,1 km Totaal 1213,3 km

Dat het leven van een pelgrim niet over rozen gaat dat begrijp ik maar dat het steeds lastiger wordt hoe verder ik kom bevreemd me wel......

Ik kon vannacht slecht slapen. Ik had weer eens last van mijn klapper-kuiten, het lijkt wel of er zoveel spanning op staat dat als ik in bed ga liggen ze om de tien minuten in beweging moeten komen en ik kan dat op de een of andere manier niet stoppen. Zo tegen twaalven ben ik dan toch in slaap gevallen. Om half acht ontbeten met als maaltijd 2 vruchtenyogurtjes en 2 eitjes die ik van de dame van de Gite had gekregen. Ik nam mezelf voor om bij het volgende dorp de bakker te bezoeken. Om 11 uur gebeld naar het toeristen-bureau in Gargilesse voor een overnachting maar de pelgrimsherberg van het dorp was gesloten. Zij verwees me door naar een Camping/Chalet park net buiten het dorp. De eigenaar vertelde me dat er geen eten bij zat omdat zijn restaurant dicht was. Om kwart over twaalf liep ik dan toch een dorp binnen met, volgens de gids, een bakker met ook nog levensmiddelen. Ik vond de bakkerij met inderdaad levensmiddelen achter het raam maar helaas gesloten tot 14.30 uur. De bar/tabac in het dorp leek me nooit meer open te gaan. Ik besloot maar door te lopen naar Gargilesse en mijn geluk daar te beproeven. Helaas Peanutbutter! Er was een café open waar ik naar binnenging voor een bakkie koffie en alvast wat eten. Koffie had ze wel maar meer niet. Het rook er heerlijk, dus mevrouw was aan het koken, maar toen ik voor de 6e keer vroeg of er iets te eten was viel het kwartje nog steeds niet ;-). Ze wist me wel te vertellen dat de 2 restaurants van het dorp gesloten waren. Dan maar weer verder en 50 meter verder kwam ik langs het Toeristenbureau annex postkantoor. Ook daar wel 5 keer gevraagd om iets te eten (en dat ik best bereid was om daarvoor te betalen) toen een hele vriendelijke oudere man zei " ik loop wel even naar huis voor wat eten" hij kwam terug met een dubbele boterham met zalm, een appel en een flesje bier. Ik mocht er ook nog niks voor betalen. (Hij snapte m wel :-) ) Zo heb ik in ieder geval wat te eten. Morgen zonder ontbijt op pad en maar hopen dat ik snel een bakker tegen zal komen. Ik heb al geprobeerd een slaapplek voor morgen te vinden maar tot nu toe zonder resultaat, ik ga er morgen maar heen lopen en dan zie ik het wel.
Oh ja: heb een heerlijke wandeldag gehad. Voordat ik vertrok regende het nog (dus ik de regenspullen aan) maar ik stap de deur uit en het wordt droog en verder de hele dag lekker wandelweer. Morgen richting Crozant.
PS nog steeds geen WiFi dus ook geen foto's

Reacties

Reacties

Petra

Bij rusteloze benen adviseren ze wel om magnesium tabletten te slikken. Hier zijn ze vrij verkrijgbaar bij het kruidvat bijvoorbeeld. Maar ik kan me voorstellen dat het in Frankrijk een grotere zoektocht gaat worden, maar je kunt het proberen. Het ontspant je spieren, succes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!