johnkreuk.reismee.nl

Dag 126 Olveiroa - Cee 20 km Totaal 2691 km (L 85 km)

Gisteravond aan het Pelgrimsmenu in de Auberge. Heel veel pelgrims waren oude bekenden dus lekker bijgekletst. Het menu was weer als vanouds en Lydia nam als dessert fruit, dat bleek dus een sinaasappel te zijn geserveerd op een bordje, met een mes, dat dan weer wel. Mooi op tijd te bed gegaan want zo'n afstand hakt er lekker in. Vanmorgen een bakkie in de kantine en op weg. Het weer is bewolkt en we hebben ook nog drie spetters onderweg gehad waarbij er al weer een pelgrim was die zijn poncho wilde aantrekken. "Nergens voor nodig" zei ik, "de zon gaat straks voor ons schijnen", en een paar kilometer verderop moest hij toch toegeven dat ik gelijk had. De route was weer prachtig vandaag maar vlak gaat het hier echt niet worden. De klimmetjes worden wel steeds korter dus echt veel inspanning kostte dat niet. Na 5 kilometer eerst maar even ontbeten en na zes kilometer stond er bij een bar een bordje met 'dit is de laatste bar voor Cee, nog 15 kilometer dus eet en drink hier', maar halverwege deze kilometers stond een kraampje met koffie, fruit en souvenirs, alles donativo, dus we hadden ons bakkie koffie toch binnen. Om half drie kwamen we Cee binnengelopen en zagen we de oceaan voor de eerste keer. Cee aan zee zeg maar. Eerst geluncht met een Cerveca en bij het eerste beste hotel, tegen Pelgrimstarief ingecheckt. We zijn beiden bekaf dus eerst maar een lekker tukkie gedaan. Straks het dorp in voor wat eten. Morgen de laatste 15 kilometer naar kaap Finisterre.

elisabethbenders@planet.nl

Ha John als ik het goed begrijp zit het er bijna op voor jou? Ik loop helemaal achter met kezen van blog ben vaak al blij als die van mij erop staat! Maar ooit zal k alle verhalen nog lezen! Ik kom nu in de buurt van Limoge! Geniet van je laatste kilometers?! Hartelijke groet Elisabeth

Susan van der pol

Hey John zelfs van uit Kroatië op mijn bootje volg ik je wat kan je trots zijn op je zelf ,en hoop dat het ook voor jou heeft gegeven wat je zocht .en anders kan je altijd weer een andere route uit zoeken .om te gaan lopen hahaha dikke kus van ons en kom heel weer thuis

hans en hilda elling

HoI John. Nog even en je bent er. Geweldig gedaan!

Corry, pelgrim in 2014

John, gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. Dat wordt nog afkicken.

Vanaf nu:
geen slaapzalen meer
geen menu's de peregrino
geen handwasjes meer

En je bent vast tot de conclusie gekomen:
Only the love gives meaning to live