johnkreuk.reismee.nl

Dag 122 Pedrouzo - Santiago de Compostela 19 km Totaal 2616 km

IK BEN ER !!!!!!!!!!!!

Nou, daar gaan we dan voor de laatste etappe naar Santiago. Frederika was al op tijd vertrokken en omdat iedereen toch een beetje onrustig was begonnen de volgende pelgrims al om half zes te rommelen. Om even over zessen er toch maar uit, en omdat er in deze Auberge alleen automatenkoffie verkrijgbaar was kon het zomaar gebeuren dat ik om zeven uur al aan de wandel was. Frederica kwam ik toch weer tegen onderweg, wat een wervelwind! Na 10 kilometer kwamen we langs de luchthaven van Santiago en ik dacht 'ik ben mooi op tijd en loop naar de Terminal om bij de Aankomsten Lyd op te vangen. Dat was nog een paar kilometer lopen en toen ik er eindelijk was zag ik niemand uit de aankomsthal komen. Nou dan eerst maar een peuk en dan wacht ik het wel af. Heel snel ging de telefoon en belde Lyd op dat ze al in San Payo zat, op de Camino, en daar op me wachtte. Pffff kon ik toch nog weer een taxi nemen, maar na een paar minuutjes zagen we elkaar dan toch na ruim 3 maanden. Emo-moment 1. Eerst maar een bakkie dan en Gary, die net aan kwam lopen, deed gezellig zijn kopje Engelse thee met ons mee. Samen met Lydia richting Santiago. Bij het beeld in Monte del Gozo nog wat gegeten en dan toch echt richting kathedraal. Op het plein aangekomen mijn rugzak afgegooid en eerst maar eens bijkomen. Ik zag in flitsen mijn hele tocht voor me en daar was Emo-momentje 2 (nou ja momentje, we zijn nu de volgende ochtend en ik ben nog steeds niet geland denk ik). Daarna de kathedraal in om Jacobus te omarmen, maar jeetje wat stond daar een lange rij, dus dat maar overgeslagen. Vervolgens richting het pelgrimsburo voor het ophalen van mijn Compostela. Daar sta je dan een uurtje in de rij, maar wat geeft het. Mooi moment om dat papiertje in ontvangst te mogen nemen. Achter het pelgrimsburo is de huiskamer der lage landen van het Nederlands genootschap waar wij zo vriendelijk werden opgevangen door maar liefst 4 vrijwilligers. Het is zo lekker om je verhaal even kwijt te kunnen. Emo-momentje 3! Hierna op zoek naar een hotelkamer maar dat viel nog niet mee, de hele stad is vol in verband met een feestweek. Maar uiteindelijk toch een kamer gevonden en de stad weer in voor een Grande Cerveca. Om negen uur zaten we nog steeds op het terras en vonden we het tijd om terug te gaan naar het hotel. Begint er ineens in een park een live-band te spelen, nou toch maar even kijken. En toen was het 3 mojito's en vier en half uur later :-). Lekker alles er uit gedanst! Morgen om twaalf uur naar de pelgrimsdienst in de kathedraal en we hebben beslotenmaandagochtendte beginnen met de tocht naar Finisterre.

Reacties

Reacties

opa dirk

JOHN, wat een prestatie,grote bewondering voor je prestatie en hoop je snel weer terug te zien groeten dirk en leny.

Theo de Groot

Proficiat met jouw weg en het bereiken van deze mijlpaal. Alhoewel ik in St.Jean afgehaakt ben, heb ik je met belangstelling -via je blogs- gevolgd. Ik kan me je emoties goed voorstellen, gelukkig heb je nog een weg te gaan waardoor alles geleidelijk op zijn plaats kan vallen. Sterkte en veel plezier!

Ard

John

Gefeliciteerd met deze prestatie. Geniet er nog even van!!

Tot ziens.

Harriët

Van harte gefeliciteerd met deze prestatie John, echt fantastisch! Heb zeer genoten van al je verhalen, temeer daar mijn vader deze tocht ook gelopen heeft en inmiddels is overleden. Zag herkenbare dingen in jouw verhalen, zó fijn! Nogmaals..petje af John :)!

Theo en Gery den Otter

Geweldig!!!!! Van harte gefeliciteerd!!!!!!!

Rik Wijnhoud

John,

Alweer op de helft, super en van harte gefeliciteerd! Wanneer loop je terug?

Janny van Wijngaarden

Gefeliciteerd ????. Wat een prestatie!! Gr van ons

barry brandsma

Hey John!!! ik zie je nog gaan 15 jan, vanaf Lands End.... Vanaf dat moment iedere morgen bakkie en jou blog ff lezen, de mooie, grappige, bijzondere verhalen... Gefeliciteerd met het uitlopen van jou Compostela....geniet er nog ff van en spreek je snel weer...

Erik

Hey John, je bent er bijna! Dat geneuzel in Santiago is grappig, maar het eindpunt is uiteraard Finisterre. Veel plezier tijdens de laatste wandeldagen.

Ella

goed gedaan jochie!!!!!!!!!!!
lekker samen met je vriendinnetje nog even uitlopen
Geniet van elkaar en de vrijheid , de dagelijkse beslommeringen liggen alweer op de loer................
we zien elkaar 6 juni
tot dan

Marianne en Theo

Hey John, dat heb je toch maar mooi voor elkaar! Van harte geluk gewenst met het prachtige resultaat. Het is een enorme prestatie geweest, mensen die dit niet zelf in1 etappe hebben gelopen kunnen niet begrijpen waar je doorheen bent gegaan. En je zult het meemaken: het zal nog heel lang nagalmen.

kosters echtpaar jacobus kapel zwijndrecht

Hallo John ,je bent er gefeliciteed jo,nu nog het laatste eindje.nog veel plezier,we zullen je verhalen missen.

groeten Fam;Cok

Iris

Van harte gefeliciteerd John, met het uitlopen van deze lange tocht. Geniet nog van de laatste paar daagjes in spanje.
Groetjes Gerard en Iris

Wouter uit leiden

Beste John, ik zie je nog voor me lopen in Leiden met je nieuwe spullen! Die zien er nu vast anders uit. Van harte gefeliciteerd met deze mega prestatie!

Addy

Geweldig John, gefeliciteerd met het behalen van zo'n prestatie. Ik heb genoten van je verhalen. Nog een klein stukje, maar dat is voor jou niet zo veel. Je kent me niet, maar ik ben een schoonzuster van Elly en Cor Steenvoorden-Blom. Succes nog en verder veel sterkte in het dagelijks leven.

Rob en Marijke, Alkmaar

Ha John, de "eerste stapje" bij ons gezet met meteen al veel spierpijn, blaren en een te zware rugtas. De Chinese massage heeft je goed geholpen. Elke dag met veel belangstelling jouw pad gevolgd en wat een eer dat er een echte pelgrim voor 2 nachten bij ons geslapen heeft. Geniet lekker lang na. Lieve groet van ons......

Ingrid Vergeer

Gefeliciteerd, John. Wat een prestatie! Sterkte de komende tijd met acclimatiseren.....

w.a.czech.

Hallo John dit is mijn laatste bericht en een goede reis terug.
De kerkelijke feestdag van de APOSTEL JACOBUS is op 25 juli ,Hij is de patroonheilige van SPANJE.(IN HET BIJZONDER VAN GALICIË EN SANTIAGO DE COMPOSTELLA.)Op die dag is het dan ook groot feest in SANTIAGO de COMPOSTELLA.
Op 24 juli 2013 vond-aan de vooravond van dit feest-een ernstige treinramp plaats nabij het station van SANTIAGO de COMPOSTELLA De jaarlijkse feestelijkheden werden voor 2013 dan ook geheel afgelast.
NAAM'
De stad heet officieel kortweg SANTIAGO maar er zijn nog veel meer steden die zo heten COMPOSTELLA is een toevoeging die vooral wordt gebruikt als men de stad als bedevaartsoord beschouwt De gecombineerde naam "SANTIAGO de COMPOSTELLA kan dan ook worden vertaald als SANTIAGO bijgenaamd COMPOSTELLA Vaak wordt gezegd dat de toevoeging komt van CAMPUS STELLAE(STERRENVELD)vanwege de ster die volgens de overlevering het gebeente van JAKOBUS op deze plaats heeft aangewezen Een betere verklaring is dat de naam is afgeleid van het LATIJNSE COMPOST[I]TUM of het plaatselijke LATIJN COMPOSITA TELLA wat wijst naar een begraafplaats of kerkhof Bij archeologische opgravingen tussen 1946 en 1959 werd inderdaad een ROMEINSE NECROPOOL gevonden.
En nog een paar leuke dagen tot gauw Ria en Wim

Jack en Gea

Yeah John,
Top man, gefeliciteerd met deze prestatie!
Op dit avontuur kun je nog heel lang terugkijken en van genieten!
Alvast een goede terugreis gewenst!
Jack en Gea

Arno en Annelies

He John grote klasse dat hele padje afgelegd
Al je verhalen gelezen en er van genoten
Nog veel plezier daar t laatste stukkie en tot gauw maar weer
Groetjes Arno en Annelies

peter en jeanette

top john gefeliciteerd. !!!

Ome Jan T

Goed gedaan John ,wat een geweldige prestatie ,nu kan je je gaan toeleggen op het schrijven

Stendert

Klasse John, van harte gefeliciteerd met deze prestatie! Geniet ervan de komende dagen.

Nico en Annet

Knap gedaan man, een mijlpaal is geslagen en gaat er nooit meer uit.

Kees en Corina

John,
Proficiat met je volharding om dit af te maken.
Succes met het vieren van je aankomst en het verder lopen met Lyd. Goeie reis terug alvast en tot gauw.
Kees en Corina.

Peter Apeldoorn

John gefeliciteerd met deze prestatie van jewelste, ik heb 122 dagen met genoegen jou verhalen gelezen en ik hoop dat ik ooit een keer deze tocht mag volbrengen.

Coby Venema

Goedemorgen John,

Te voet naar Santiago de Compostela vanaf Lands End in Den Helder, wat een expeditie. Van harte gefeliciteerd, weinigen zullen jou dit na doen.

Groetjes,

Coby

Jan Apeldoorn (broer van Peter Apeldoorn

Geweldige prestatie John, gefeliciteerd We hebben vanaf het begin je wandeling gevolgd we waren erg benieuwd hoe het zou verlopen. \met mijn zwager Piet louter starten wij op 5juni vanuit Schoorldam voor deze mooie tocht en hopen en net als jij er veel plezier aan te beleven. Misschien kunnen we er vooraf nog even over de juiste route praten.Wanneer ben je weer thuis ? nog veel plezier de laatste dagen en een behouden thuiskomst VR.GR Jan Apeldoorn. Schoorl.

Henk en Annet

Gefeliciteerd John! En bedankt voor al je verhalen waar wij van hebben mee mogen genieten.

Ingrid( één van de vrjwilligsters in de Jacobus kapel

Dag John,

Van harte gefeliciteerd met je behaalde resultaat! Heb af en toe je berichten gelezen én de prachtige foto's bekeken. Geniet nog deze dagen en wel thuis! Kom nog eens langs in de kapel van het ziekenhuis.

André en Annekatrien

Gefeliciteerd met deze prestatie. Enorm wat een afstand je afgelegd hebt ter voet!! Ontzettend leuk om regelmatig je verhalen te lezen. We blijven je het laatste stuk naar het "einde van wereld" ook volgen. Succes

Petra

In 1 woord; GEWELDIG!!!!!!

Theo van Graven

Grote klasse John. Super prestatie. Ik heb ooit van zuid Spanje naar huis gefietst, afstand 2800 KM. Dat was al een eind op de fiets, maar jij wandelt die afstand gewoon even :)

John en Sandra

Gefeliciteerd John met deze prestatie! Geniet nog van je laatste "stukkie" samen met Lydia.

marloes roemer

Van harte gefeliciteerd John, grote bewondering voor je prestatie!!
Zal wel weer even wennen zijn straks, in Nederland!!

Jim en Rikkie Kreuk

Gefeliciteerd John je bent er bijna succes de laatste 17 km.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!