johnkreuk.reismee.nl

Dag 119 Gonzar - Ponte Campana 21 km Totaal 2555 km

Gisteravond in het restaurant naast de Auberge gegeten en op het terras zaten alleen maar pelgrims, en was t bar gezellig. Ook de Kleine Annika uit Duitsland kwam bij ons zitten. Ik ben haar in het begin van Spanje wel eens tegen het lijf gelopen en nu na zo'n twintig dagen duikt ze ineens weer op, gezellig. Het slapen met 15 man/vrouw op de kamer ging een stuk beter dan gisteren, dus eindelijk weer eens een paar uurtjes geslapen. Vanmorgen als allerlaatste vertrokken samen met Annika, de 'vriendelijke' dame van de Auberge heeft ons er letterlijk uitgetrapt, en het was net een paar minuten over acht!! Het weer is nog altijd prachtig en omdat we maar een paar kilometer moesten lopen rustig aangedaan en regelmatig een bakkie gehaald. Je kunt goed merken dat de laatste 100 kilometer zijn ingegaan want het is gewoon druk op de weg. Hele busladingen tegelijk lopen de laatste 100 en als ze dan 2 stempels per dag ophalen krijgen ze ook hun Compostella in Santiago (met de fiets is dat 200 km). Er heerst nogal wat verwarring onder de pelgrims over de dienst in de kathedraal van Santiago. Iedereen wil graag het wierookvat zien slingeren maar niemand weet precies wanneer het is, dus de een wil op vrijdagaankomen, de anderop zaterdagochtenden weer anderen zeggen dat het alleen zondags is, mij maakt het niet uit, we zien wel wat er gebeurd. De eerstvolgende grotere plaats vandaag was Palas de Rei maar daar hebben we alleen even geluncht en toen nog ruim een uur verder naar Ponte Campana. Daar ingecheckt in een prachtige landelijk gelegen Gite met een heerlijke tuin dus dat word straks nog even zonnen. Morgen richting Arzua. Nog 61 km naar Santiago.

Jennie

Hey John, is het geen dubbel gevoel nu je je Camino bijna gelopen hebt? Ik vind het echt heel fijn voor je dat je 't (bijna) volbracht hebt en wens je nog veel prachtige momenten tot de "finish" in Santiago de Compostella.

ella

de eindstreep is in zicht , de laatste loodjes wegen het zwaarst , vooral als je bijna niet kan slapen met zulke kamergenoten , maar.......je gaat het halen TOP

Wouter uit leiden

Ja, jouw ergernissen zijn heel herkenbaar! Maar wacht maar tot je de laatste 50 km loopt. Maar wat geeft het! Je hebt ervaren dat de camino het doel is en niet Santiago. Trouwens, op dat wierookvat kan je geen peil trekken. Ze zwaaien op momenten dat het hun uitkomt, cq er voldoende mensen zijn om aan het touw te trekken. Kom op John, nog effe! Ik zei al: je bent er voor je het weet!