Dag 117 Triacastela - Barbadelo 23 km Totaal 2508 km

Gisteravond in het enorme uitgaansgebied van Triacastela uit eten gegaan (keuze uit twee restaurants :-) ) maar het eten was heerlijk, oftewel we hebben geen pelgrimsmaaltijd genomen. Toch kun je hier heerlijk en genoeg eten voor 15 euro pp. Je kunt goed merken dat de laatste 100 kilometer in aantocht is, veel Spanjaarden op de kamer en die kunnen, of willen, zich niks aantrekken van de gewoonten van de pelgrims. Gistermiddag lag een aantal mensen te slapen en dan is het niet meer dan normaal dat je stil bent en als je wilt praten dat je even naar buiten gaat, nou, niet de Spanjaarden!, het is lastig je niet aan deze dingen te ergeren en gewoon je eigen gang te gaan. Lekker weer veel gesnurk, dus doppen weer in. Vanmorgen als laatste vertrokken, voor weer een prachtige wandeldag. Het weer is ongekend mooi, strakblauwe hemel en tegen de middag boven de 25 graden, eigenlijk te warm om lekker door te wandelen, maar wat wil je nog meer, zulk mooi weer :-). Nadat we door een heel klein stukje Sarria kwamen, vreemd want bij alle steden werd je door de hoofdstraat geleid, alleen in Sarria niet, daar in een supermarktje wat brood, chorizo, en een flesje wijn gehaald enom twee uur onzeeigen picknick gehouden in het bos net buiten de stad. Heerlijk samen gegeten en natuurlijk daarna een klein tukkie. Wat is het toch geweldig om in zo'n mooi gebied te mogen wandelen, en rusten :-). Daarna nog een uurtje wandelen naar onze Auberge en toen we daar op het terras zaten zagen we een hele bus semi-pelgrims met koffers en al intrek nemen in de Auberge terwijl er even later nog 'echte' pelgrims werden weggestuurd want het was vol! Weer zo'n ackward momentje en een teken dat we maar moeten wennen aan dit soort gevallen. Zelf heb ik ook al het gevoel dat ik er ben en dat maakt het lopen ook niet gemakkelijker. Het is raar maar vandaag dacht ik wat in mijn laatste verhaaltje te schrijven terwijl ik nog 200 kilometer moet lopen richting finisterre. Ff t koppie d'r bijhouden John! Morgen richting Portomarin.