johnkreuk.reismee.nl

Dag 116 O Cebreiro - Triacastela 21 km Totaal 2485 km

Man, man wat heb ik slecht geslapen vannacht, mijn bed was nogal doorgezakt en ook de zware klim van gisteren en de vele kilometers van de laatste dagen eisten denk ik zijn tol. Vanmorgen toch weer de wekker op zeven uur en nadat alles was ingepakt op weg naar een bakkie koffie. Helaas was er maar een café open en daar stonden de mensen tot buiten in de rij, wederom een teken dat ze ons geld niet echt nodig hebben, en na het een en ander aangezien te hebben, besloten dat we in het volgende dorp wel een bakkie zouden halen. Daar aangekomen na een passage over de bergkam, stond er weer een rij, dus op naar het volgende dorp. Eindelijk om tien uur koffie met wat toast dus het ontbijt zat er eindelijk in. Daarna, na nog een hele steile klim, de lange afdaling richting Triacastela. Onderweg nog een Hollandse vrouw tegengekomen: "ben jij die man die 15 januarivertrokken is, ik had al van je gehoord hoor", lekker even gekletst en hup weer verder. Had ik gisteravond nog het idee om vandaag richting Samos te lopen, zoals Wouter had voorgesteld, tijdens de afdaling blokkeerden lichaam en geest volledig en besloot ik, dat het na zoveel zware dagen en slechte nachten, onverstandig zou zijn om vandaag weer ruim dertig kilometer te lopen. Om even over tweeën aangekomen in Triacastela ingecheckt in een Auberge en geluncht. Het weer is de laatste dagen prachtig en de warmte (25 graden) zal er ook wel toe bijdragen dat de benen zwaar aanvoelen. Vanmiddag lekker relaxen en eindelijk mijn blog bijwerken met goede WiFi. Morgen naar Sarria, 20 kilometer, dus een rustige dag voor de boeg.

Gery den Otter

Heel verstandig om even rustig aan te doen. Het is tenslotte geen 'hardloop'-tocht!!

Tante Tineke

Ja John je bent er nu bijna. Fijn voor jou maar we zullen de mooie verhalen wel missen.Zoals jij het beschrijft is het bijna of we met je meelopen. Als je straks terug vliegt zul je pas merken hoeveel km. Je wel gelopen hebt.Man Man wat een eind.Nou jongen houd nog even vol en het einde komt in zicht. Geweldige prestatie dat je het bijna geflikt hebt jou droom.Groet van ons.