johnkreuk.reismee.nl

Dag 114 El Acebo - Villafranca del Bierzo 40 km Totaal 2435

Gisteravond met Julia, die ik toch nog tegengekomen was, en Jessica samen aan het pelgrimsdiner gezeten. De hoeveelheid patatjes haalde echter de 12 niet en toen ik de, overigens allervriendelijkste, waitress vroeg om wat meer patat want dit is wel erg weinig, bracht ze me een flink bord patat met ook nog mayonaise, wat een service. Vanmorgen samen met Jessica vertrokken voor een lange dag. Gisteravond een flinke onweersbui gehad en vanmorgen zat het hier in de bergen nog potdicht en regende het. Echter beneden aangekomen werd het droog en de hele dag in een stralende zo'n gewandeld, mijn benen zijn vandaag zelfs verbrand. Via verschillende dorpen naar Ponferrada, een flinke stad maar we besloten hier niet lang te blijven en door te lopen naar Cacabelos. Met een snelle lunch tussendoor waren we daar zo rond drie uur gearriveerd. Wat nu? Gaan we nog wat verder of blijven we hier? Na rijp beraad onder het genot van een Café Americano besloten we de uitdaging aan te gaan. Om half zes gearriveerd in Villafranca del Bierzo, een prachtig plaatsje en belangrijk voor de Camino. Vanwege de vele kerken en pelgrimsherbergen werd dit stadje "klein Santiago" genoemd. De noordportaal van de belangrijkste kerk heet de 'Puerta del Perdon'. Pelgrims die om wat voor reden dan ook Santiago niet konden halen konden hier de absolutie krijgen. Op het speciale pelgrims-kerkhof blijkt maar weer eens dat vele pelgrims hun einddoel niet haalden. (Gelukkig zijn de tijden veranderd). Ingecheckt in de Auberge aldaar en straks de stad in voor een diner. Vandaag veertig kilometer gelopen en ik kan met trots zeggen een officieel record !!!!. Morgen weer een klimdag richting O Cebreiro

Reacties

Reacties

lia

Ik vind het knap (zonne) petje af hoor!
40 km. En dan ook nog met bagage. Hoe is de verhoudig mannen/vrouwen deze tocht? Ik krijg het idee dat er meer vrouwen meedoen. Mijn ervaring is bij de langere wandeltochten , die er dus " toe doen" dat er meer mannen lopen, klopt dat?
De laatste loodjes, geniet ervan. Ik heb genoten van je verhalen en foto's.
We kunnen straks zo verder met de verhalen van Hans en Hilda, leuk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!