johnkreuk.reismee.nl

Dag 113 Murias de Rechivaldo - El Acebo 34 km Totaal 2395 km

Nou dan begin ik maar met het eten van gisteravond. Als voorgerecht hadden we een waterig soepje met daarin wat "iets", we dachten dat het eenvegetarische kip was maar het bleek ei te zijn. Daarna een rijst/nassi-achtige bak met iets van tomatensaus, wat een combi, en het toetje was het mooiste, keuze uit een yoghurtje of een Granny Smith appel, als dit een vegetarische maaltijd is blijf ik liever nog even omnivoor. Het ontbijt daarentegen was heerlijk dus dat maakte weer een hoop goed. Vanmorgen om even voor achten onderweg. De lucht zag er in het begin wat dreigend uit maar gedurende de dag werd t steeds beter. Alleen gestart en na een kilometer kwam ik erachter dat mijn zonnebril nog op de tafel lag, dus terug maar weer, het gaat wel lekker zo ;-). De hele dag heerlijk gelopen en na een rustpauze in een dorpje begon het serieuze klimmen richting het "Cruz de Ferro" wilde ik eerst nog slapen in het dorpje voor het kruis, nadat ik daar al om een uur was, toch besloten door te lopen. De Amerikaanse Jessica, wonende in Dublin, was al gedoucht maar besloot samen met mij door te lopen want het was wel erg vroeg. Bij het kruis aangekomen mijn steentje op de hoop gelegd. (Voor wie het niet kent: iedere pelgrim neemt van huis een steen(tje) mee wat symbool staat voor alle lasten die je in je leven op je schouders genomen hebt, of gekregen hebt. De steen is de last die je de hele Camino gedragen hebt. Bij het neerleggen van de steen bij het kruis laat je als het ware alles wat je belast achter je, een geweldig symbool) ik had echter verwacht dat het mij zou emotioneren maar dat gebeurde niet. Het blijkt maar dat tranen komen als ze komen en dat het, gelukkig maar, niet op commando gaat. Toch ben ik blij dat ik dit moment meegemaakt heb. Na het kruis was het het nog een hele tippel richting het volgende dorp, en om half vijf ingecheckt in een prachtige nieuwe Auberge. Het was vandaag een perfecte wandeldag in een werkelijk schitterende omgeving. Berg-op ook nog een wedstrijdje gedaan met twee mountainbikers en dat won ik glansrijk. Mijn voeten doen zeer, maar het was een prachtige dag. Morgen weer een lange dag van rond de 30, ik krijg haast :-)

Reacties

Reacties

Kees

Haastige spoed is zelden goed John.
Heb je wel een foto van je steen gemaakt?
Wellicht zie je die nooit meer terug :-)
Begin je al af te tellen je bent uit de dubbel cijfers.
gisteren nog 10 en vandaag nog negen toch?

Succes je bent er weer dichterbij dan ooit.
Groetjes maar weer.

gery den otter

Misschien merk je pas dat je steen (last) bij het Cruz de Ferro is gebleven als je weer thuis bent.
Je nadert het einde van je tocht. Geniet nog een poosje met volle teugen, het is je van harte gegund!

Ingrid Vergeer

Hoi John,

De laatste loodjes. Zet 'm op! Groetjes.

opa dirk

wat een mooi verhaal JOHN! Sterkte met de laatste loodjes.

Ome Jan T

Mooie verhalen ,ik volg je alle dagen.sterkte, volhouden is een van je sterke punten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!