johnkreuk.reismee.nl

Dag 111 Leon - Villavante 34 km Totaal 2335 km

Vanmorgen vroeg op voor een heerlijk Continental-ontbijt in het hotel. Scrambled-eggs met Bacon en alles wat je van een "normaal" ontbijt mag verwachten was er, wat een luxe is dat ineens geworden. Op weg naar de volgende plaats konden we kiezen tussen weer een dag langs de N120 of een alternatieve route. We hebben voor het alternatief gekozen en dat bleek de goede te zijn. Een prachtige dag gehad met wandelen op rustige wegen en een heerlijke omgeving. De bergen die we de komende dagen bereiken hebben we goed in het zicht en dat betekend ook dat het weer onvoorspelbaar wordt. Liepen we de hele dag in half bewolkt, maar heerlijk, weer, net voor het einde begon het ineens te regenen en werden we toch nog nat. We waren van plan om vandaag de 38 km te halen, maar kwamen langs een Auberge op 34 km en zijn daar maar gebleven, het weer werd te slecht. Lekker gedoucht en straks weer aan het overbekende pelgrimsmenu, maar ja na 2 heerlijke eet-dagen in Leon moet dat weer kunnen. (Ze hebben daar van die schotels met allerlei soorten ham, worst en Chorizo, samen met een broodje is dat wel zo lekker, jammer dat we dat in Nederland niet hebben, je eet je vingers er bij op). Ik heb besloten om vanaf morgen weer alleen te gaan lopen, ik heb heerlijke dagen gehad met Julia, maar het wordt tijd mijn eigen pad weer te gaan, ik zal flinke etappes moeten maken om op tijd in Santiago te arriveren en heb geen zin een ander daar mee te belasten, dussssssss.