johnkreuk.reismee.nl

Dag 107 Sahagun - El Burgo Ranero 18 km Totaal 2265 km

Vanmorgen weer om acht uur aan het ontbijt aangeschoven. Toen ik om zeven uur uit het raam keek bleek het te regenen, dus hadden we geen haast om weg te komen. Om negen uur was de regen iets minder geworden dus op pad. De eerste uren zo'n heerlijk gesprek met Julia gehad dat ik het niet eens door had dat het regende. We hebben langdurig gesproken over vergeven. Wat zijn de stadia van vergeven en als je het laatste, van de zeven, stadia van vergeven bereikt: ik vergeef jou, in alle liefde en met heel mijn hart en ziel, wat jij mij aangedaan hebt, (en dat dan ook zo voelt), dat je dan een geweldig mens bent geworden. Ook heb ik thuis wel eens een paar keer een meta-meditatie gekregen/geprobeerd. In deze meditatie wens je, inclusief je grootste vijand, mensen: vrede, liefde, een gelukkig leven en alle goeds toe, en dat dan met hart en ziel en wel gemeend, niet zoiets als: sorry zeggen terwijl je het eigenlijk niet meent. Wat ben ik blij dat ik een paar dagen naast deze Russische vrouw mag lopen. Ik kan hier heel wat van leren, geweldig. Na een paar uurtjes (want dan vliegen ze ineens voorbij) bij een barretje aangekomen en daar een bakkie gedaan. Hierna ging Julia alleen lopen en raakte ik in gesprek met een Deense man van vijftig jaar. Een groter verschil met vanmorgen kon je niet krijgen. Deze man was vertrokken vanuit Pamplona en was nog niet echt in rust met zichzelf, wat een energie-explosie, en na twee uur was ik helemaal opgefokt. Toch mooi om deze verschillende dingen op een dag mee te maken. Kon ik gelijk zien wat deze Camino met mij gedaan heeft, of wat ik denk te weten wat deze Camino met mij gedaan heeft. Om even over tweeën aangekomen in El Burgo Ranero. Ingecheckt in een Auberge en heerlijk tot rust gekomen, eerst een half uurtje gemediteerd en daarna een tukkie. Straks eens kijken welk geweldig pelgrimsdiner er op het menu staat.

Reacties

Reacties

monique

Hé John, inspirerend te lezen dat je toch veel geleerd hebt van deze tocht. Kreeg de indruk dat je de laatste paar dagen het niet echt heer erg leuk meer vond. Maar ja dat heb je in je dagelijks leven ook wel eens. Goede en minder goede dagen. Ik hoop dat er nog veel van deze ervaringen bijkomen. Ben benieuwd hoe je straks je dagelijks leven weer gaat oppakken? Of wordt dat ook allemaal anders? Nog heel veel plezier. gr. Monique xxx

Wouter uit leiden

Beste John,
Het duurt nog even. Maar als je in triacastella bent, neem dan de (om-)weg naar Samos. Ze noemen het "THE mystical path". Niet voor niets. Heerlijk mediteren onder eeuwenoude eiken en overnacht tegenover het klooster. Bezoek dat (Sophia loren als non!). Veel plezier.

Elly uit v.E.S

Man, verlies ik je even uit het oog, zit je "opeens" in Spanje! Wauw, geweldig! Op de een of andere manier lijk ik alles voor me te zien en is Spanje zoveel anders dan Frankrijk, maar dat zal waarschijnlijk door jouw beeldende verhalen zijn (ben nog nooit in Spanje geweest)! En het gesprek van deze dag John, ik denk dat dit heel belangrijk voor jou is en hoop dat je er je eigen-wijze les uitgetrokken hebt! Tis die laatste fase he... best moeilijk hoor, liefs uit het kopje van noord-Holland X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!