johnkreuk.reismee.nl

Dag 104 Castrojeriz - Poblacion de Campos 28 km Totaal 2191 km

Gisteravond uit eten in Castrojeriz, dat viel niet mee zeg. De Auberge waar wij sliepen had alleen maar pizza's dus het dorp ingelopen. Bij het enige restaurant dat open was aangekomen waren alle tafels bezet. De gastvrouw zei dan ook dat er geen plaats meer was. Gelukkig zijn de pelgrims een grote familie dus er was een Duits stelletje dat ons gelijk aan hun tafel uitnodigde. Probleem opgelost. Vanmorgen op weg naar Pablocion, de dag begon met een echte klim en dan vind ik het leuk om voor de klim een persoon aan te wijzen die ongeveer op de helft is en dan proberen die in te halen. De persoon die ik aangewezen had liep echter zo snel dat ik de laatste 100 meter hard moest lopen, maar ik redde het net. Oh dat geeft zoveel voldoening. Na deze klim begon een voorproefje van de 'Meseta', de vlakke en lege hoogvlakte. In Fromista aangekomen besloten om nog een kilometer of drie door te lopen want we vonden het daar te druk. Zo rond vijf uur in de Auberge in Poblacion de Campos aangekomen waar ik hoorde dat er nog een Nederlander was die naar mij gevraagd had omdat hij in alle gastenboeken in Frankrijk mijn naam was tegengekomen. Deze Nederlander (Jeroen) loopt wel iets sneller dan ik, maar goed zoals ik al eerder gezegd heb: ieder zijn Camino. Het is vreemd maar ineens kom ik overal Nederlanders tegen, gezellig, maar ik blijf Engels praten omdat ik graag iedereen bij het gesprek wil houden, ook de Duitsers, Russen en al wat er meer rond loopt. Ik hoor ondertussen wel zo vaak: kijk daar hebben we de zingende, vrolijke Hollander weer, geinig! Ik ben echter enorm moe en na de douche geslapen tot zeven uur, ik was zelfs te moe om mijn verhaal te schrijven, en daarna samen met alle pelgrims in de auberge Paelja gegeten. Heul gezellig. Morgen richting Carrion de los Condos.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!