johnkreuk.reismee.nl

Dag 101 Atapuerca - Burgos 21 km Totaal 2124 km

Gisteravond naar het enige restaurant in het dorp, met natuurlijk een pelgrimsmenu. Het eten was echt heerlijk maar wederom zo weinig. Ik had de spare-Ribs genomen en er waren maar liefst 7 ribbetjes op mijn bord, oh ja en nog 2 plakjes aardappel, daar kan een pelgrim toch niet op leven? Vanmorgen weer vroeg uit de veren en op weg naar Burgos. De weg door de voorsteden en het industriegebied waren niet de mooiste maar goed het kan niet altijd rozengeur en maneschijn zijn. Net voor de stad kwamen we Julia tegen (ook zo'n pelgrim die je zo af en toe voorbij ziet schuiven, zij is beroemd op de weg omdat ze de meeste kilometers op Flip-flops maakt). Met zijn drieën gearriveerd bij de kathedraal en besloten om niet in de herberg te gaan slapen maar een hotel te zoeken. We hebben stad en land afgebeld en eindelijk na een uur een hotel gevonden, vijftien minuten lopen uit het centrum. Alles in de stad is zo'n beetje volgeboekt vanwege een of ander festival. Nadat we alle drie lekker gedoucht en opgefrist waren terug naar de stad voor een wijntje en alvast wat Pinchos. Het is toch wat, samen met twee vrouwen op een hotelkamer, wat kan een man zich nog meer wensen ;-). Daarna de kathedraal bezocht, wat een enorm gebouw van pracht en praal is dit. Het was juist deze pracht en praal die me steeds minder aan ging staan en na 10 minuten had ik t wel gezien. Zoveel overdaad kan ik niet aanzien, ik weet niet wat het is. Na een stempel van de kathedraal in ons paspoort nog even door de stad gewandeld en lekker wat gegeten.Om tien uurging bij alle drie het kaarsje uit, dus we lagen mooi op tijd te bed. Omdat mijn volgende etappe volgens mijn eigen schema 39 kilometer is heb ik besloten omzondagmiddagalvast een uurtje of drie te gaan wandelen, dus het wordt een halve rustdag. Het weer is er ondertussen niet beter op geworden (regen) maar daar zal een pelgrim zich niets van aantrekken.

Reacties

Reacties

Ella

Het schiet al mooi op broertje!!!!!!

corry, pelgrim in 2014

Ja John, ik heb dezelfde ervaring met de kathedraal van Burgos. Te groot, te veel praal.
Het is heel bijzonder om jou verhalen te lezen omdat ik precies een jaar geleden over dezelfde paden liep als jij nu.
De weg naar Hontanas is een oeroude weg al in de 11e eeuw beschreven.
Geniet van het pelgrimeren!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!