johnkreuk.reismee.nl

Dag 98 Najera - Santo Domingo de la Calzada 21 km Totaal 2050 km

Gelukkig hadden ze gisteren bij het restaurant ook het extended-pilgrim-menu op de kaart staan, was wel wat duurder maar veel lekkerder en voldoende gegeten. In alle Auberges gaat 's avondsom 10 uurhet licht uit, dus moet je wel goed voorbereid zijn als je na tienen naar bed gaat. Dat was ik dus niet en dan is het een gemartel met lenzen uitdoen, slaapzak opzoeken enz, enz. Maar t lukte. Ik had aan Luc nog gevraagd of hij snurkte, "ik niet" zei hij, nou dat was weer een les, jeetje wat kon die jongen snurken, heb de halve nacht weer wakker gelegen. Vanmorgen in mijn uppie als allerlaatste, en dat was pas om acht uur, vertrokken. Ik had weinig haast want de etappe was 'maar' 21 kilometer. Het was echt een "walk in de parc" vandaag, geen klimmen en dalen, dus om half twee al op de plaats van bestemming. Ben vandaag zomaar tegen een Duitse pelgrim opgelopen en we hebben samen de dag volbracht. Na een douche de kerk met de haan en hen bezocht. Het is een beroemd verhaal en gaat als volgt: Een Duits echtpaar samen met hun zoon zijn als pelgrim onderweg naar Santiago. Ze overnachten in een herberg in Santo Domingo. De dochter van de herbergier heeft een oogje op de jongen maar die moet daar niks van hebben. Als wraak verstopt ze een zilveren beker in de bagage van de jongen en die wordt als dief betrapt en opgehangen. De ouders gingen verder naar Santiago en beklaagden zich bij de Apostel. Op de terugweg weer in Santo Domingo bleek de zoon nog te leven, de apostel had hem al die weken ondersteund. Nadat ze de jongen hadden bevrijd snelde iemand naar de bisschop om hem over het wonder te vertellen. De bisschop wilde net aan de maaltijd met haan en kip beginnen en zei: deze beesten zullen nog eerder vliegen dan dat het verhaal waar is, en meteen kreeg zijn eten weer veren en vlogen de kip en de haan weg. Helaas op het tijdstip dat wij in de kerk waren was het kippenhok leeg. 3 keer raden wat we vanavond te eten krijgen. :-)

PS: steeds meer mensen komen naar mij toegelopen met: "Ben jij die Hollander die vanuit Holland gestart is? Amazing!" Leuk hè?

Reacties

Reacties

Marja uit Haarlem

John, het is toch ook bijzonder, ik lees nog telkens met verwondering jouw verhalen. In januari heb ik je ontmoet toen je net was gestart en kan me nauwelijks voorstellen hoe je al die tijd al onderweg bent.

Harriët

Wat maak je veel mee John, en al je verhalen zijn even leuk als onderhoudend! Door jouw verhalen kan ik mij een beetje indenken hoe mijn vader ook daar heeft gelopen. Bedankt!

Marjo

Haha je bent gewoon berucht ???? Succes met de laatste loodjes! Trots op je ????

Marjo

Die eerste ??? Is een knipoog smiley en die tweede ??? Is een kus!

Ingrid

Zet m op, John!
Succes met het laatste stuk.

Danielle ( Saint-Ferme)

Je viens de rentrer chez moi, et je découvre que tu es déjà loin en Espagne.
Je te souhaite un très beau chemin vers Santiago. Ultreia!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!