johnkreuk.reismee.nl

Dag 93 Cizur Menor - Puente-La-Reina 20 km Totaal 1936 km

Met de bus naar Pamplona was nog geen tien minuten en daar hadden wij anderhalf uur over gelopen. Pfffff. Natuurlijk in de stad eerst wat Pinchos gegeten (wie de film "The Way" heeft gezien weet wat ik bedoel :-) ) en daarna nog even een rondje door de stad gelopen en gelijk een nieuwe geheugenkaart voor mijn fotocamera gekocht. Ik had/heb nog steeds twijfel of ik niet een andere route moet gaan lopen, bijv. De Camino Norte, ik slaap al twee nachten weinig of niet door het gesnurk van al die pelgrims op de kamer, ik had mij goede oordoppen moeten laten aanmeten, die schuimrubberen dingen doen wel wat maar zijn tegen een echte (en dan bedoel ik echte) snurker niet bestand. Ik vind ook dat ik in een soort circus terecht ben gekomen en kan er nog steeds niet aan wennen. Vanochtend waren wij als laatste van de 100 van start en net voor het vertrek kom ik de eerste Nederlander tegen, Jeanet uit Epe. "Oh jij bent die Hollander die vanuit Nederland is vertrokken en een blog bijhoudt, ik had al van je gehoord" zei ze. Grappig niet? Daarna eerst vader Kreuk even gebeld om hem te feliciteren met zijn 81e verjaardag. Vandaag was het weer heerlijk weer en het lijkt wel of de andere, in Saint Jean gestarte pelgrims, wat rustiger zijn geworden. Zij voelen nu ook de pijn in de voeten en rug, zodat het al met al een heerlijke wandeldag is geworden. Onderweg een flinke klim naar het beroemde pelgrimsmonument. Heerlijk gevoel om daar aan te komen en het uitzicht is zo adembenemend dat we eerst maar een half uur naar al dat moois hebben zitten kijken. Om even over drieën in de Albergue (zo heet het in Spanje) aangekomen, lekker douchen en straks even de stad in voor wat inkopen en eten. Mijn gevoel van gisteravond is ietsje positiever geworden na deze prachtige dag. Morgen richting Estella.

Reacties

Reacties

theo en gery den otter

Alles komt goed, je twijfelt nog tot Burgos, dan ben je gewend. Het is niet beter of slechter, het is anders!
Veel succes !!

Anna

Hallo Sjon,

Net ontdekt wat een bijzonder avontuur je al drie maanden beleeft.
Fantastisch, wat een ervaring. En hoe bewonderenswaardig dat je dit in je eentje hebt aangedurft. Het zal niet elke dag eenvoudig zijn, maar wat een volbrenging! Je zult waarschijnlijk straks als een heel ander, rijker mens naar Nederland terugkeren. Ik wens je heel veel succes voor de laatste weken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!