johnkreuk.reismee.nl

Dag 90 Saint-Jean-Pied-De-Port - Espinal 29 km Totaal 1870 km

In Saint Jean restaurants genoeg dus ook pizza's genoeg :-) na het eten op tijd naar bed want vandaag wacht de zwaarste etappe. Om half zeven aan het ontbijt en om zeven uur op pad. Ik neem de route over Valcarlos omdat ik daar Angelique ga oppikken. Om tien uurdaar en nadat ik haar gevonden had nog een bakkie bij een café en om elfweer onderweg. En dan begint de lange beklimming naar Roncevaux (in het Spaans Roncevalles). Onderweg nog een Belgische dame opgepikt (Benedicte) en met zijn drieën naar boven gelopen. Wat een prachtige uitzichten krijg je voorgeschoteld onderweg. Het is een plaatje hier. Daar eenmaal aangekomen, zo rond zes uur, besloten we nog zo'n 4 kilometer door te lopen naar Espinal omdat de grote meute in Roncevaux bleef. Daar hadden we een prachtige Gite en na gedoucht te hebben eerst maar eens gevierd dat we Spanje hebben bereikt met een fles heerlijke Rioja. Daarna een pelgrimsmaaltijd en nog maar een flessie want op een been kan je niet lopen. Een heerlijke avond gehad met zijn drietjes en om half elf te bed. We delen de kamer met nog 2 pelgrims dus vijf in totaal en lekker rustig. Morgen richting Zuriain (weer net voor de meute uit)

George en Ineke Mooiman

Tot nu toe al je verhalen gelezen en foto's bekeken, fantastisch, en een hele prestatie, en veel succes op je laatste traject