johnkreuk.reismee.nl

Dag 89 rustdag in Saint Jean

Een dag rust, een dag niks.

Vanmorgen om zeven uurwerden we aan het ontbijt verwacht, uitslapen is hier niet aan de orde. Bij de entree van de Gite hangt dan ook een bordje met daarop de tekst: het is hier geen hotel, dus verwacht dan ook niet dezelfde diensten. Na het ontbijt nog even lekker nahangen met een paar bakken koffie en om negen uurrichting de post voor mijn pakket. De dame achter het bureau zoeken en zoeken maar nee hoor, het was nog niet binnen. GR........ Dat is even een tegenvaller. Zo tegen half elf heb ik Angelique naar de poort van de stad gebracht. Zij gaat alvast een stukje vooruit lopen en dan treffen we elkaar morgen ergens. Samen met Lydia opgezocht waar mijn pakketje ongeveer moest zijn en ja hoor om elf uurwas het op het postkantoor. Even terug naar de Gite voor een tukkie en om stipt 2 uur was ik weer bij het postkantoor en was de doos daar. Jippie!!!!!. Daarna alles uitpakken en inruimen. De zware slaapzak heb ik vervangen door een lichtere en zo kon ik zo'n 3 kilo terugsturen naar Holland. Dat scheelt morgen een hoop op de hoogste berg. Nog even in de stad rondgehangen en dan zie je al veel pelgrims. Van doorgewinterde oude mannen die in hun korte broek en met een lange baard in de straat uit een bakje wat onverklaarbaar eigen voedsel zitten weg te kauwen, terwijl er in deze stad tientallen restaurants zijn, tot aan eerste-dag-uitgifte- pelgrims in hun flitsende pakjes, getooid met hoedjes en nog onbeschadigde stokken, waarbij ik zelfs nog pelgrims gezien heb die hier in de Camino-outdoor-winkel nog schoenen en rugzak en alles wat daarin moet kochten en die dus morgen ongetraind de zwaarste etappe gaan lopen en alles wat daar tussen in zit aan pelgrim-volk (gemakshalve reken ik mijzelf maar tot de laatste groep). Vanavond om half acht was er net weer een trein met pelgrims aangekomen, zo'n 50 mensen met rugzak in een lange rij onderweg naar een slaapplaats. Ik ben in de Pelgrimfabriek! Wat een verandering, maar tot nu toe leuk om te zien ( ben al heel wat keer gewaarschuwd dat het vanaf nu heel anders gaat worden maar ja, we zullen wel zien.) Morgen naar Spanje.

Reacties

Reacties

Theo van Graven

Ha die John, je schiet al lekker op. Nog 1 land traject te gaan :) Ik ben 2 maal met race fietsen in Saint Jean geweest. Beide keren was het er behoorlijk druk met de vele Pelgrims. Met nieuwe frisse "lichtere" bepakking op weg naar Santiago. Nog een maand genieten !!

Elisabeth

Ha John jemig al zover!! Ik wil alsmaar je blog lezen maar het komt er gewoon niet van! Nu dan even een reactie voordat ik zelf ga tukken goede overtocht voor jou morgen Viva Espagna!!! Voort mij wordt dat Anglure! Buen Camino!!

mariska

Hoi John...wat leuk om je blog te lezen. Ik ben een Alkmaarse pelgrim en ben samen met een goede vriend op 15 februari vanuit Alkmaar gestart. We zagen je naam al meerdere keren voorbij komen in de boeken en nu ben ik ook nog onverwacht op je blog beland. Leuk om te lezen. Wij zijn nu net voorbij Limoges. Nog veel plezier op die laatste 800 km!!! Wat een avontuur he!

Ome Jan Tuithof

Va a Condios
Geweldig John

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!