johnkreuk.reismee.nl

Dag 86 Orthez - Sauveterre-De-Bearn 24 km Totaal 1793,5 km

De Gite in Orthez, Hotel la Lune genaamd, is werkelijk een prachtige, vriendelijke Gite, waarbij de entree via een toren gaat. Je voelt je werkelijk een koning als je zo over de stenen trap naar boven draait. Om acht uur kwam er nog een pelgrim aangewandeld, Peter uit Duitsland, die vandaag, na vorig jaar hier te zijn gestopt, zijn reis weer hervat. Dus waren we met drie. In de Gite gegeten en op tijd slapen. Vanochtend met zijn drieën ontbeten en Peter ging alvast onderweg. We moesten vandaag 24 kilometer, dus "That was Just a walk in the park" dachten we, nou dat hebben we geweten. Het was steil omhoog en weer steil omlaag en dat een keer of acht. Pfffff. Ik kwam erachter dat er op de route iets fout was gegaan. De Pyreneeën zijn van west naar oost neergelegd en dat had dus van noord naar zuid moeten zijn. Elke bergrug moesten we dus over en anders hadden we gewoon door een dal kunnen lopen. Toch iets voor de organisatie ;-). De omgeving is zo wonderschoon geworden met de immer op de achtergrond aanwezige bergen dat ik niks anders dan dankbaarheid voel. Goed het klimmen en dalen is heel pittig maar het is werkelijk zo mooi hier dat je dat weer vergeet. Dankbaar dat ik dit mag lopen van mijn broer, van de familie, van iedereen! Dankbaar dat ik, vooral door de bemoedigingen van iedereen, doorgezet heb en hier nu mag lopen. Geweldig!

Om drie uur aangekomen in Sauveterre de Bearn. Nog 2 dagen en dan zijn we in Saint-Jean, bijzonder!

Reacties

Reacties

Theo en Gery den otter

Jij geniet daar gelukkig weer
Wij genieten van je verhalen!!!

LeoLooijestijn.

Beste John,
Geniet iedere dag van je reisverslag. Het gebied wat je beschrijft komt mij redelijk bekend voor, wij zijn hier met vakanie op een camping in Millau geweest. Toen zijn we ook naar de plaats Rocquefort geweest om te genieten van de beroemde Rocquefortkaas.
Veel wandelgenot en succes toegewenst. Leo

Tante Tineke

Hoi John.Hoop dat je deze blijdschap voelt tot het einde van je reis. Het is zo mooi om te horen hoe het met je gaat nu. Man we leven zo met je mee.Dikke Knuffel .

Herman Wilms

Hoi John
Wij liepen vandaag de Halve van Den Helder en daar kreeg
Ik te horen van jouw wandel avontuur.Heb een aantal van je verslagen gelezen en neem me petje voor je af wat een doorzetings vermogen. Wij mijn vrouw en ik doen wel eens een fietstocht van ruim 1000 km maar als ik jouw verhalen lees petje af na zoveel dagen .We zullen vanaf nu je reisverslag volgen en wensen je SUCSES .
Groet Hernan en Mariette Wilms

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!