johnkreuk.reismee.nl

Dag 83 Roquefort - Mont-De-Marsan 31,1 km Totaal 1702,9 km

Gisteravond bleek in de Gite geen verwarming aanwezig. Wat was het koud in de hut. Beryl ging voor zichzelf koken en ik ben het dorp ingelopen om te zoeken naar wat eten. Bij Een café-restaurant wat open was maar naar binnen gelopen. Ik bestel een biertje en vraag of ik hier kon eten. Non, Ferme, zei de eigenaar. blijkt dus dat de bar wel open was maar naar eten kon je fluiten. Ondertussen ben ik er wel achter dat 'Ferme' wel het meest gebruikte Franse woord is (en 'Ouvert' het minst gebruikt) als ik tegen een Fransman zeg dat "En France tout est ferme" schieten ze aldoor in de lach maar ontkennen doen ze het niet. Het biertje maar weer afgezegd en op weg naar de volgende, ook Ferme, en toen bleef de pizzeria over en die was gelukkig wel open, dus mijn 40e pizza ook weer binnen. Omdat het zo koud was in de Gite lekker in bed nog even liggen lezen.

Vanmorgen om half acht richting café om de sleutel in te leveren en even te ontbijten. Om acht uur op pad. Tegenover de kerk gingen er net een paar luiken open: Café? Nou dat kan je niet weigeren toch? Gauw een bakkie en op weg. Het werd al gauw lekker warm, dus fleece en jas uit. Om even voor twaalf kwamen we in een dorp waar een restaurant open was. "It's a mirracle" riep ik nog. Omdat het gewoon zomers was heb ik mijn broek maar afgeritst en ben in korte broek verder gelopen. Zo kunnen mijn melkflessen een beetje bij kleuren. Ik voelde me vandaag supersterk en blij dus moest ik constant op Beryl wachten. Heb de hele dag lopen zingen enom 4 uurkwam ik uitgelaten Mont De Marsan binnenlopen en Beryl compleet uitgewoond. Eindelijk zie ik het verschil tussen iemand die al 1700 km heeft gelopen en iemand die 200 km er op heeft zitten. Vanavond in weer een mooie Gite slapen (wel weer met zonder verwarming) en ik twijfel nog of ik morgen 2 etappes in enen ga doen. Maar daar denk ik nog even over na.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!