johnkreuk.reismee.nl

Dag 80 La Reole - Bazas 27 km Totaal 1617,8 km

Tweestrijd

Het begon eigenlijk al gisteravond toen ik een laatste peukie stond te roken na het eten, wederom heerlijk gegeten bij weer hele lieve gastouders, dat een stemmetje tegen me zei: 'Pak morgen lekker de trein naar huis joh, het is mooi geweest. Anders wordt het toch niet en binnen tien uur met de trein ben je thuis en kun je de paasdagen lekker thuis met de fam. vieren. Lekker naar huis, doe maar! Het is nog tien dagen naar Saint-Jean en die tien dagen ben je weer alleen. Het is mooi geweest!'
Vanmorgen na het ontbijt heeft mijn gastmoeder, die overigens gek is op Holland en dan vooral de molens, mij een stukje op de route gezet. Ik kreeg vooral de tip mee om niet op de Jacobsweg (is de GR) te gaan lopen want dat zijn veel te veel nutteloze kilometers. Gewoon op de weg blijven en dan loop je zo naar Bazas. Tijdens het lopen ging de tweestrijd in mijn hoofd door: Naar huis of doorlopen. Het weer werkte ook al niet mee, zwaar bewolkt en af en toe een buitje, terwijl ik in Lourdes twee dagen alleen maar zonneschijn had gehad. Ook de pijn in rug en benen was snel weer terug. Zo rond de middag brak af en toe de zon door en dat gaf mij de mogelijkheid om rond 1 uur even op een droog stukkie aan de kant te gaan zitten en te mediteren om de stemmen in mijn hoofd stil te krijgen. Heerlijk 20 minuten gezeten waarbij ik er ook achter kwam dat ik goed moe ben. Nadat ik mijn ogen opende zag ik meteen de witte veer vlak naast mijn rugzak liggen en toen wist ik het zeker: doorlopen. OK, dan maar tien dagen alleen maar je geeft niet op, je komt echt wel weer iemand tegen waar je goed mee kan converseren, doorgaan. Om half drie mij gemeld bij het "Office du Toerisme" in Bazas die mij naar de Gite dirigeerde, een prachtig plekje aan de rand van het centrum van het stadje. Lekker gedoucht en eerst maar even een tukkie gedaan. Om 5 uurnaar de Carrefour voor wat eten voor vanavond enmorgenochtendik heb geen zin om weer naar een restaurant te gaan, dus ik eet vanavond Bolognaise-broodjes, het zal mij benieuwen :-). Morgen richting Captieux, 21 km.

Reacties

Reacties

gery den otter

Houd vol, John! Als je straks in St Jean Pied de Port bent, loop je geen minuut meer alleen. Wellicht verlang je dan terug naar nu.
Goede moed gewenst!

Jan en Truus

Heel mooi dat je de drive weer gevonden hebt! Dus mediteren werkt??!!
Heel veel succes hè, we blijven je volgen!
Groeten van ons

Jim en Rikkie

Hoi Jonh,
Wat knap van je dat je ondanks de pijn in je rug en benen toch door gaat ik hoop voor je dat de pijn wat minder wordt, heel veel succes.
Groetjes Jim en Rikkie

het witte veertje

Para mi solo recorren los caminos que tienen Corazon
Qualquier camino que tenga Corazon
Y la prueba unica es atrevesar todo su largo
Por alhi yo recorro, mirando, mirando, sin aliento

By Yaqui indian Don Juan Matus

To me I go the road with heart, only with heart
Any way that has heart
And the challenge is to go all the way
There I go, looking, looking breathless to its eternal destiny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!