johnkreuk.reismee.nl

Dag 77 Saint Ferme - La Reole 19,2 km Totaal 1590 km

Ik was koud 10 minuten binnen gisteren en wat denk je: gaat het zonnetje schijnen! Wat gemeen! Om 19.00 uur begonnen met eten samen met Jo,Dede en Danielle, die de komende 2 weken de pelgrims gaat opvangen. Om 20.00 uur een korte onderbreking om de Abbye en kerk, uit de 11e en 12e eeuw, te bezoeken en daarna weer aan tafel. Om 22.30 uur klaar met eten! Man ik zat helemaal volgestouwd met lekkere dingen, want een pelgrim moet wel goed eten werd me herhaaldelijk toegesproken als ik weer eens zei dat ik vol zat.

Vanmorgen na een ontbijt met veel koffie :-) afscheid genomen van weer zukke lieve mensen (Joling), nee echt, wat die mensen aan gezelligheid brengen daar kun je als pelgrim alleen maar heel dankbaar voor zijn. Moeder Jo heeft ook nog tussendoor mijn kleren gewassen dus ik ging vanmorgen weer fris en fruitig op stap. Wat kan je humeur toch lekker opknappen als je zo verzorgd wordt. Het weer was best: half bewolkt en een heerlijke temperatuur. Ik moest 'maar' een kilometer of 20 dus rustig aan omdat ik pasom 4 uurbij mijn volgende slaapplaats mocht aankomen. Om half twee was ik in La Reole en ben even naar het treinstation gegaan voor info. Ik ben best wel moe na weer zoveel dagen lopen, dat ik morgen de trein naar Lourdes pak en dan vrijdag weer terug. Zodoende neem ik mijn rustdag gelijk met mijn geplande bezoek aan Lourdes. Zaterdag ga ik dan weer verder met mijn tocht en is het nog 10 of 11 dagen naar Saint Jean Pied De Port. Na de info op het station gekregen te hebben op een terras lekker verder in mijn boek gelezen en mij om vier uur bij mijn slaapadres van vandaag gemeld. In La Reole zijn 15 gezinnen die via de parochie zich aangemeld hebben voor de opvang van pelgrims. Dat is toch bijzonder. Ik slaap nu bij een oude mevrouw in een heeeeeeeel oud huis :-)
Morgenochtendrusten in de trein en dan Lourdes bezoeken.
Geen WiFi dus foto's volgen

Reacties

Reacties

Tante Tineke

Hoi John. Fijn dat je het zo goed getroffen hebt met je slaap plaatsen. Je lekker laten verzorgen door lieve mensen zal je goed doen.Zo hou je het ook beter vol want je moet nog een stukkie mee. Je doet het goed jonghu. Hou je taai en kom heelhuids weer terug. Groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!