johnkreuk.reismee.nl

Dag 76 Sainte-Foy-La-Grande - Saint Ferme 27,8 km Totaal 1570,8 km

Wat een dag!

De Gite waar ik gisteren sliep diende tevens voor daklozenonderdak en voedselbank. Er waren 2 Marokkanen en een Fransman, alledrie straalbezopen. De twee Marokkanen vroegen mij om een shaggie en een van de twee zei "eentje maar hoor en dan stop je je shag weg anders blijft ie vragen" je raad al wie er op mijn deur klopte na 10 minuten. Ik heb hem maar vriendelijk de deur gewezen, dronken droppie. Na een half uurtje rusten, want ik was echt helemaal kapot, toch de stad in om wat proviand te vinden voor morgen en een hapje eten. Na 10 minuten een kleine supermarkt gevonden en precies op tijd want terwijl ik nog aan het shoppen was gingen de rolluiken al dicht. Wat gegeten en meteen gaan slapen. De keuken kon je nog net via een afdakje halen, de wc en douche waren buiten, ik heb het douchen maar een keertje overgeslagen.
Vanochtendom 8 uurweer op weg richting Saint-Ferme. De borden en bestek VOOR het ontbijt eerst maar even afgewassen want ze plakten nogal. Je kan merken dat het zee-klimaat weer de overhand krijgt: harde wind en regen :-( . De hele dag in de regen gelopen tussen de wijnvelden van de Bordeaux. Saai uitzicht, saaie wegen en dan de hele dag de regen op je kop. Ik vroeg me af waar mijn stemmetje was gebleven maar die is vast op vakantie naar Spanje denk ik. Maar goed: het weer is het weer en je moet er gewoon doorheen. Af en toe een korte pauze voor een shaggie en wat eten en huppetee daar gaan we weer. Na de domper van Gite van gisteren, terwijl die van het hospitaal was (die haalt het dus niet bij het Albert Schweizer in Zwijndrecht), had ik geen beste verwachting voor vandaag. Wat schetst mijn verbazing dat ik in een van de kleinste dorpen van de route, Saint Ferme, een prachtige Gite aantref waar ik door 2 vrijwilligers met veel enthousiasme wordt ontvangen. Moeders is al aan het bakken en koken, dus dat wordt lekker eten. En eindelijk WiFi. Dus ik post vandaag ook gisteren en eergisteren. Morgen een korte etappe naar La Reole 19,2 km

Reacties

Reacties

Theo en Gery den Otter

Houd moed! Je loopt naar het zuiden, waar de zon vast al op je wacht!

Addy

Fijn je berichten weer te kunnen lezen.
Jammer dat het weer niet meezit, maar het zal niet lang meer duren, voor het mooie weer eraan komt.
Het beste en veel wandelplezier.

Cor en Petra Koomen

Hoi John toevallig hoorden wij vorige week van je wandeltocht naar Santiago de Compostella. Wat een uitdaging en wat een bewondering voor je!! We wensen je verder veel succes op je route.

Peter en Truus

Weer even een berichtje.
Je zet je flink doorheen en je verslagen zijn best leerzaam en zien zi wat je belleft. Ik dacht dat zo'n lange reis mensen ook wel spiriueel wat inspireert, maar dat is dus niet alle gevalenl zo te zijn. Misschien is het bij jou een andere reden, maar dat is privé denk ik. In ieder toch een prestatie en je komt er wel. Sterkte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!