johnkreuk.reismee.nl

Dag 73 Perigueux - Saint Astier 26,5 km Totaal 1485,5 km

Gisteravond na een heerlijke maaltijd bereidt door Marianne nog wat nagetafeld enom 10 uurrichting kamer en op tuk. Ik vind het echt een prachtig gebaar dat mensen hun vrije dagen/tijd opofferen om pelgrims op te vangen en van een maaltijd en zeker ook gezelligheid voorzien. Jammer genoeg was dit voorlopig de laatste Gite waar het zo geregeld was, maar goed dan gaan er vast weer andere dingen gebeuren. Dat is het spannende van het lopen van de Camino: je weet niet wat er op je pad komt en verder gaat gebeuren. Vanmorgen met z'n allen ontbeten en ik ben samen met Angelique vertrokken. We hadden afgesproken om samen te beginnen en dan verder wel zouden kijken hoe het zou lopen. We hebben de hele dag samen gewandeld en zoveel gepraat, over onze belevenissen op de Camino en wat ons leven tot nu toe heeft gebracht, dat we eigenlijk niet veel van de weg gezien hebben. Na een kilometer of 4 kwamen we aan in het dorpje Chancelade waar net een wandeltocht voor oud (en heel oude) pelgrims was. Mr. "Le president" van de associativ-de-Saint Jacques de Compostelle-du Limousin-Perigord himself zag ons lopen en kwam ons de hand schudden. Hij wees ons wel even op het kerkje dat een bezoek waard zou zijn, en inderdaad was het een prachtig kerkje. De route was vandaag afwisselend met bos, weg, klimmen en dalen, dus gewoon een heerlijke dag. De lucht zag er wel de hele dag dreigend uit maar mijn beschermengel/stem zorgde er toch weer voor dat we droog in Saint-Astier aankwamen, en daarna begon het te spetteren. Ik heb mijn intrek genomen in een eigenlijk te dure Chambre D'hote omdat er verder niets te bereiken viel. Angelique is verder gelopen en slaapt in een tentje in het bos. Morgen zien we wel of we nog een dagje samen lopen of niet, vandaag was ik in ieder geval blij om na 70 dagen eens niet alleen te hoeven lopen. Morgen richting Mussidan.

Reacties

Reacties

Marianne

Hey John, dsnk je welvoor je complimenten. Zoals ik al zei : het is voor ons heerlijk om pelgrims onderdak etc. (en dan ook echt et cetera) te bieden. Vandaag is in de auberge in Perigueux de rust weergekeerd: niemand. De grote stroom moet duidelijk nog op gang komen. wij hospitaleren voor een belangrijk deel voor de verhalen van de pelgrims. Ik ben benieuwd hoe het je vandaag is vergaan: rug en bed, waar ben je terecht gekomen. Want toen je vanmorgen bij ons vertrok wist je nog niet waar je zou slapen. We komen elkaar vast nog wel eens tegen tussen die bolle bloemvelden!

Kees

John.
Je gaat maar door.
Ik weet nu ff niet meer dan te zeggen
Ga zo door.
Beetje rustig stuk maar op naar de volgende mijlpaal.
Gr.
Kees

czech.w.

MUSSIDAM.
Hallo JOHN.
De weer verwachting is niet zo best amper zon 10 graden neerslag 0,7 mm
90% kans op neer slag dus pak je goed in.
groetjes wim

arjen

Geweldig dat je al zoveel kilometers hebt gelopen, klasse. Jou belevenissen zijn een genot om te lezen. Dat deel van dat tentje in het bos past niet bij mijn inleving van de camino. ik wens je veel sterkte en wandelplezier.
Arjen

H.H.

Hè John, waar ben je gebleven (in een tentje in het bos ?) mis al 2 dagen je verhaal. Snik,Snik ,hoop dat `t allemaal goed gaat ...

addy-blom@hotmail.com

Hoi John, ook ik mis je mailtjes al 2 dagen, jammer want ik lees ze iedere dag. Groetjes en ik hoop dat er niet iets is gebeurd. Addy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!