johnkreuk.reismee.nl

Dag 65 Benevent lAbbaye - Les Billanges 24,4 Km Totaal 1302,5 km

Ik ben vandaag over de 1300, watbetekend, als ik het goed heb uitgerekend, dat ik nu op de helft van mijn reis ben :-)

Dit was dus een echte regendag, degene die het aldoor droog gehouden heeft had het natuurlijk veels te druk met het perfect laten verlopen van de eclips zodat dat mannetje daar beneden het vandaag maar even zelf moest uitzoeken. Ik heb dus van die hele eclips niks gezien, maar dat is nou ook weer niet zo belangrijk.


Vanmorgen (nou ja, eigenlijk al gisteravond) stond mijn ontbijt al klaar. Omdat de fam. op de eerste verdieping woonde heb ik nog even gedag gezegd maar geen reactie en dat is toch raar om zomaar de deur achter je dicht te trekken, maar ja..... Ik begon in de regen met eerst maar eens verkeerd te lopen. De route die ik loop en de schelpen op de bordjes die ik aan net volgen was zijn dus niet dezelfde route. Er is blijkbaar een organisatie die alles weer net even anders doet, nou ja weer wat geleerd. Na 9 kilometer terug op de route en het bleek dat ik maar 2 kilometer teveel had gelopen dus dat viel mee. En dan begint de klim naar Saint Goussaud: 6 kilometer klimmen naar een hoogte van 697 meter. Dit is het hoogste punt van mijn tocht tot dusver en dat blijft het ook tot de Pyreneeën. Omdat er niemand voor mij liep kon ik aan de top mooi wat punten voor de bolletjestrui aan mijn totaal toevoegen. Op de top geen schreeuwende mensenmassa om mij aan te moedigen, maar ja, je kan niet alles hebben :-). Maar het is in ieder geval een beste klim. Mijn rechterbeen hield zich goed vandaag dus daar had ik weinig last van. Hierna de onverharde afdaling via de GR naar Les Billanges, dat betekent dus opletten op rotsen, stenen, kuilen en boomstronken, rustig aan dus. En toen om half twee stopte het met regenen......... en begon het te hozen. De stroompjes op het pad werden beekjes en het werd zo erg dat ik zelfs de zalmen tegen de stroom omhoog zag zwemmen (ik had ze natuurlijk graag op de foto willen zetten maar was bang dat mijn toestel nat werd ;-) ). Om half drie dan toch bij mijn onderdak van vanavond aangekomen met, ondanks de klimdag, een acceptabel gemiddelde. Kleren in het drooghok en ik gauw onder de douche om door te warmen. Omdat het vrijdag is gelijk maar even de slaapplaatsen voor het weekend geregeld. Morgen naar St Leonard de Noblat.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!