johnkreuk.reismee.nl

Dag 64 La Souterraine - Benevent l'Abbaye 21,5 km Totaal 1278,1 km

Wat beweegt zo'n stipje toch langzaam door dit enorm grote land. (Als ik naar mijn kaartje op de blog kijk)

Gisteren na een heerlijke douche kreeg ik nog een biertje aangeboden toen ik met mijn i-pad de keuken kwam binnenlopen om mijn verhaaltje van de dag te schrijven. "Je kan in de lounge gaan zitten" zei Lisa, de gastvrouw van vandaag, "de kachel brandt". Nou dat was niet mijn bedoeling, laat mij maar lekker in de keuken zitten, veel gezelliger met de zoon van een jaar of 12 die met zijn gitaar zijn dagelijkse muziekoefeningen moest doen en moeders die aan het koken was. Eindelijk eens wat reuring :-). Het diner dan toch in de kamer samen met een gepensioneerde Engelse huisarts die in de stad een vakantiewoning heeft en die hij nu aan het schilderen was. Heerlijk zitten kletsen en mijn Engels weer een beetje verbeterd. We zaten vanmorgen ook weer samen aan het ontbijt waar zelfs de Europa-politiek nog even aan de orde kwam. Om even over half negen dan toch op pad voor mijn etappe voor vandaag. Ik heb het heerlijk gehad in 'Maison Numero Neuf' een aanrader! Ik heb vandaag de etappe in de doe-maar-rustig-aan of kuier-stand gedaan. Enerzijds omdat ik mijn rechterbeen wilde/moest ontzien, anderzijds omdat ik mij toch pasom 4 uurbij mijn volgende onderkomen kon melden. Het was vandaag op zijn zachts gezegd frisjes. De zon probeerde wel door de bewolking en mist heen te komen maar tevergeefs. De pauzes zo kort mogelijk gehouden omdat ik het snel koud kreeg. Zodoende even over twee-en alweer op de plaats van bestemming aangekomen. Het lopen van 21 kilometer, ondanks klimmen en dalen, lijkt op mij geen indruk meer te maken. Het begint er eindelijk op te lijken dat ik de haast achter mij gelaten heb en gewoon rustig aan mijn kilometers maak. In Benevent aangekomen, veuls te vroeg dus, lekker in een bar een sandwich jambon (en dat is dus een drie-kwart Baquette!) en een rood wijntje genomen en mij met mijn boek in een hoekje geïnstalleerd, heerlijk!Om 4 uurbij de fam Godson aangekomen waar ik mijn eigen afdeling heb met slaapzaaltje, douche, wc en keuken. Jammer, want nu zit ik weer alleen, maar ja, 'T is zoals 'T is, dus niet piepen. Morgen via een omleiding naar Les Billanges waar mijn volgende onderkomen is.

Reacties

Reacties

opa dirk

wat ga je goed John,en bedankt voor je leuke verslagen,ga zo door,
We zijn trots op je.

H.H.

Ja John dan zit je daar alleen ,maar toch met velen, om je verhalen te delen, wij komen toch mooi iedere dag op bezoek bij je (blog) Zo reizen we mooi met je mee,en ben je niet alleen. Zo gaat ie goed , zo gaat ie beter .....Alweer een kilometer....Groetjes uit Breezand !!

Addy Blom

Leuk hoor John. Iedere dag kijk ik even wat je weer beleefd hebt en hoe ver je gekomen bent. Hoop dat het met je been weer wat beter gaat. Wel goed dat je het wat rustiger aandoet, anders blijf je de pijn houden.
Nog veel wandel plezier.

ard

Hoi John.
Elke dag weer leuk om je stukjes te lezen. Goed om te lezen dat je je overal doorheen slaat en dat je oog hebt voor de kleine dingen die je onderweg tegenkomt.
Geniet er van!

ome Jan T nu uit Amsterdam

Doe je goed jochie, wat geniet ik alle dagen van je verhalen je bent een schrijver talent.
Ga zo door

w.czech.

Hallo John.
BENEVENT -L"ABBAYE.
Is een gemeente in het Franse departement CREUSE (regio LIMOUSIN) en telt 824 inwoners(1999) De plaats maakt deel uit van het arrondissement GUERET.
Van het 12e-eeuwse klooster is vrijwel niets over slechts een deur en een gotisch trap opzij van de kerk JOHN niet naar boven gaan dan breek je nek.
In 1459 werd het klooster tot abdij verheven ten behoeve van LOUIS FOUCAULD eerste abt lid van familie de FOUCAULD uit SAINT-GEMAIN-BEAUPRE en BENEVENT werd BENEVENT- LÄBBAYE.
Verder een goede reis verder familie CZECH

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!