johnkreuk.reismee.nl

Dag 63 Crozant - La Souterraine 24,5 km Totaal 1256,6 km

Ik liep vanmorgen te denken waarom ik over zoveel verharde wegen loop vanaf Vezelay. Maar ik snapte m: deze wegen hebben hier natuurlijk altijd al gelegen! Ze verbonden de dorpen en steden met elkaar. Eerst waren het misschien alleen wandelpaadjes, later paden waar de paardekarren en koetsen overheen konden, en alles wat de moderne mens heeft gedaan is de boel asfalteren. Dus ik loop toch over historische wegen.

Vanmorgen weer vroeg uit de veren. Ik had met de eigenaren van Bar L'Eclat de Soleil afgesproken om half acht, en dan moet je er wel zijn natuurlijk. Stipt om half acht kwam ik de zaak binnenlopen waar mijn ontbijtje al klaar stond. Brood en broodjes, jam, jus d'orange en 2 koppen koffie voor 6,50. Helemaal goed dus. Tijdens het ontbijt begon het te regenen maar ik maak me daar niet meer druk om, er wordt voor me gezorgd! En ja hoor, met de tijd dat ik mijn eten op had en de sleutel van de Gite in de brievenbus van de Mairie had gegooid werd het droog. De wandeldag begon met een afdaling naar de volgende rivier "de Sedelle" en natuurlijk daarna weer omhoog. De hele dag zo'n beetje op het plateau gebleven dus hierna vielen de klimpartijen wel mee. Ik heb al een tijdje last van mijn rechterbovenbeen en dat leek vandaag wel erger te worden. Had ik eerst het gevoel of er iemand met een brandende aansteker tegen mijn been aanzat, nu heb ik het gevoel of er een mes in gestoken wordt (niet dat ik weet hoe dat voelt, maar ik stel het mij zo voor) Ik moest iedere drie kwartier pauzeren om de pijn wat te laten zakken. Hopen dat het gauw wat beter wordt. Mijn rugzak maar weer eens wat versteld (ietsje langer hier, ietsje strakker daar) en met mijn rug gaat het iedere dag een beetje beter. Kijk dat geeft de burger weer een beetje moed. Ik kon pas om 16.30 uur bij mijn onderkomen voor vanavond terecht. Dus toen ik om half vier aankwam (rustig aan gedaan ivm m'n been) eerst maar even naar de kerk waar een volledige tafel is ingericht voor de pelgrims, met info en een verzoek om een register in te vullen. Daarna nog lekker even op een terras genieten van de zon en een biertje. Ik slaap vanavond bij een Engels gezin (en toevallig morgen ook) dus even geen Frans ;-) morgen richting Benevent L'Abbaye.

Reacties

Reacties

barry

Hey John, iedere morgen geniet ik weer van jou mooie, leuke, grappige verslagen.....Suc6 !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!