johnkreuk.reismee.nl

Dag 57 Saint-Amand-Montrond - Le Châtelet 27,9 km Totaal 1139,6 km

De route die ik van Vezelay naar Saint Jean Pied de Port loop is ontwikkeld door Mevr. Chassain. Zij baseerde de route op basis van de 'Codex Calixtinus' uit de 12e eeuw En andere historische boeken, vandaar de naam 'Voie Historique'. Ook wordt deze route wel aangeduid met 'Via Lemovicensis': de weg van Limoges. Mevr. Chassain vond bovendien dat de GR-routes voor toeristen was en dat een pelgrim gewoon zo snel mogelijk in SdC moest aankomen. De gids die ik nu gebruik noemt deze route 'de pelgrimsweg van Vezelay'

In het hotel de L'Ecu waar ik gister sliep had ik het Torenkamertje. Alleen miste ik de prinses die mij zou bevrijden en ook mijn haardos is niet zoals dat van Rapunsel om het naar beneden te laten zakken om eten te krijgen. Gelukkig was de deur gewoon open en kon ik het dorp in om bij een restaurant wat te eten. Vanmorgen een lekker ontbijtje en om 8 uur weer op pad. Na een klein klimmetje bijna 7 kilometer op een heuvelrug, pal zuidwaarts, gelopen. het uitzicht lijkt wel een schilderijtje mooi genoeg voor een JigSaw puzzel van 1500 stukjes, links van mij de vallei en aan de overkant een dorpje, de huizen rondom de kerk die hoog boven alles uittorent. En de rust...... Het lijkt wel of de dochter van TiTa-Tovenaar "dit" gedaan heeft en alles stil gezet. Er beweegt hier bijna niks. Hier en daar een vogel, maar dan houdt het ook wel op. Je komt werkelijk geen hond tegen. En dan de hele dag die strakblauwe hemel (maakt de puzzel wat moeilijker) en de stralende zon. Ik heb gisteren zonnebrandcreme gehaald en had het hard nodig. Ook had ik mijn (duur) gekochte zonnehoedje uit mijn rugzak gehaald maar toen ik hem op wilde zetten dacht ik " Je gaat toch niet met zo'n debiel hoedje lopen" dus ik heb mijn dunne Buff-sjaal gepakt en die opgedaan. Ik voel me daar toch wat beter bij. Het zonnehoedje wordt vanavond dan ook van de bepakkingslijst gehaald. Om half vier gearriveerd in Le Châtelet in hotel "Pont Bayard". Ook hier weer de eerste van het jaar. Vorig jaar logeerden hier toch zo'n 250 pelgrims. Morgen richting La Chartre (31 km) en dan een rustdag.

Reacties

Reacties

Jet

Haha ijdeltuit. Je komt geen grobbebol tegen maar wil toch niet gezien worden met een 'debiel' hoedje. Succes met je 31K en geniet straks weer van je welverdiende rustdag. Bon Camino.

lz

Ja, ik vind dat je eerst een selfie moet maken met je hoedje dan kunnen wij ook ff keuren.
Zo'n buff is ook wat hoor.....
succes !

Jim en Rikkie Kreuk

Hoi John,

Wij hoorden van Marja dat je deze reis in januarie bent begonnen,
ik vind het knap zo in je eentje.
Vanaf vandaag gaan we ook jou blog volgen, heel veel succus groetjes van Jim en Rikkie Kreuk Wieringen

Dianne

Wat heb je het toch weer prachtig verwoord. Ik word er helemaal blij van.
Vele mooie momenten gewenst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!