johnkreuk.reismee.nl

Dag 56 Valigny - Saint-Amand-Montrond 30,4 km Totaal 1111,7 km

"Ja" zei mijn hoofd toen ik vanmorgen om 8 uur mijn rugzak omhing, "Nee" zeiden alle spieren in mijn rug en benen (vooral mijn rechter bovenbeen). Het is toch lekker dat van de dingen waar ik t meest ongerust over was, mijn voeten en billen, ik het minst of weinig last heb. Toch na een lekker nachtje slapen in dit toch wel een beetje 'achenebbisj'-hotelletje, waar het eten niet echt je-van-dat was, maar wel voedzaam, blij op weg gegaan naar Saint-Amand. Ondanks de 30 km die ik voor de boeg had, heerlijk gelopen. De route was veel afwisselender dan de laatste paar dagen, het weer kon niet beter, in de morgen nog licht bewolkt maar 's middags een stralende zon en bijna 20 graden. Ik kwam vandaag door 2 prachtige dorpjes en de laatste 8 kilometer langs het Canal de Berry, een kanaal van 261 km dat de Loire verbind met de Cher. Wederom weer genoeg muskusratten waarvan de bestrijding in Frankrijk niet echt succesvol is denk ik zo. Om even over drieën (let op de snelheid die ik vandaag haalde :-) ) gearriveerd in saint Amand, een vrij grote plaats met zelfs een plein met terrassen, dus ik heb mezelf eerst maar op een Heineken getrakteerd omdat ik pas om 4 uur in het hotel werd verwacht. Wat een totaal ander gevoel dan gisteren. Ik denk dat het komt door de lieve kus die ik vanmorgen via de messenger kreeg en de reacties van jullie op mijn blog helpen ook! Ik heb dus 2 keer dertig gelopen in plaats van 3 keer 20, dus een dag ingelopen, ik was eerst van plan om de etappe van morgen op te knippen maar ga gewoon die 30 weer lopen. Morgen naar Le Châtelet.

Reacties

Reacties

opa dirk

dat was weer een beste dag John,je gaat als een speer,neem maar een biertje van ons.tot morgen
Groeten van ons.

Tamara

Hallo John,
Wat leuk om je belevenissen te kunnen lezen.
Petje af voor dit avontuur.
Heel veel succes nog en vooral ook genieten van alles wat je mee maakt.
Groeten Tamara

w.czech.

Hallo John.
Zo heeft de stad het label City Arts AND CRAFTS FLOWER CITY 4 bloemen (en daar John daar weet alles van.)en werd bekroond met de titel van de meest sportieve stad in de regio midden en technologie-hub voor sieraden

Marja uit Haarlem

Ha, John, ik lees nog steeds vol verwondering en bewondering jouw reisverhaal. Mijn moeder in Julianadorp trouwens ook. We wensen je een goede reis met nóg meer dertigers, succes!

Elisabeth

Hi John,
Tjonge wat ga je hard!
Ik heb even 2 vragen aan jou! Hoe zwaar is jouw rugzak en heb je slaapzak bij je ,
weer!!
Buen camino
Hartelijke groet van een bijna medepelgrim:) Elisabeth

John

Mijn rugzak is een beetje te zwaar, 14 kilo, en ja ik heb een slaapzak mee. Als je goedkoop in pelgrimsonderkomens wilt slapen heb je hem ook nodig

H,H,

Wat ga je goed joh(n) zo`n eind lopen p.d. en dan nog zo`n leuk stukkie schrijven,, beetje jammer dat je route dag 56 geen 30,8 was , dan had het totaal 1111,11 geweest..Hahaha ... Loopse en Genietse !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!