johnkreuk.reismee.nl

Dag 53 Prumevaux-Nevers 28 km Totaal 1020,2 km

Elisabeth: Nog een paar dagen en dan ga jij ook vertrekken. Ik ga je geen tips en adviezen geven hoor want die zal je al genoeg verzameld hebben. OK eentje dan: loop JOUW Camino op JOUW eigen wijze. Heel veel succes en plezier !

De 1000 gepasseerd maar ik voel hier niet de emoties als in Vezelay. Maar het staat wel leuk op de tijdlijn :-)

Vanmorgen waren we vroeg uit de veren want de voor de rest was het vandaag terug naar Nederland. Ik hoefde vandaag niet zoveel kilometers te lopen want de automobiel van Per bracht me iets verder op de route. Zo'n kadootje moet je natuurlijk dankbaar in ontvangst nemen :-)

Fam Iping bedankt voor jullie gastvrijheid.

Zo rond enen in Nevers gearriveerd. Eerst naar de kathedraal gelopen om deze te bezoeken. Deze kathedraal is in de nacht van 14 op 15 juli 1944 helemaal verwoest door de RAF, die eigenlijk het spoorwegemplacement wilden raken maar ze mikten niet helemaal goed. Alle glas in lood ramen waren vernield en na de oorlog gerestaureerd door "moderne" kunstenaars. Het effect is in ieder geval prachtig. Na een lekkere lunch even naar Saint Bernadette. Dit was het meisje dat in Lourdes de Maria verschijningen heeft gehad en wat zoveel mensen op de been brengt voor een bezoek aan Lourdes. Zij ligt hier al bijna 100 jaar in een glazen kistje en het lijkt net een beeld van Madame Tussaud, zo mooi ligt ze er nog bij. Hierna naar mijn slaapplaats voor vanavond, het Maison Du Diocese, wat een bejaardenhuis blijkt te zijn. Morgen weer een lange dag van 30 kilometer.

Ik heb de foto van onze Noordzee vervangen door een foto waar voor mij de afgelopen kilometers voor staan: Het verstrekken van Onderdak, Voedsel en Gastvrijheid. Een foto van het beeldje bij het Albert Schweizer ziekenhuis. Gewoon in ons eigen Nederland

Reacties

Reacties

evelien

van harte met je 1000 km. op naar de volgende!
geniet van je avond en succes morgen met de lange route.

Elisabeth

Ha John,
Wat ongelofelijk leuk en attent dat je aan mij gedacht hebt! En dhttp://liesbethbenders.reislogger.nl/notificatie ank voor je mooie wijze woorden, het gaat zeker mijn weg worden! Als je het leuk vindt http://liesbethbenders.reislogger.nl/notificatie . hier ben ik te volgen! Natuurlijk blijf ik jou ook volgen! Ultreia John jou haal ik niet meer in! Hartelijke groet, Elisabeth

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!