johnkreuk.reismee.nl

Dag 51 Charpuis-Saint Reverien 23,2 km Totaal 971,4 km

Jullie zouden me nou toch eens moeten zien zitten :-) Omdat het WiFi-signaal van de Mairie zo zwak is, zit ik onder het raam van de Secretaresse van de burgemeester mijn verhaal te schrijven. de zon gaat net achter de gebouwen onder dus t wordt een beetje koud.

Na wederom een heerlijk ontbijt bij deze twee fantastische mensen op weg naar Saint Reverien. De afstand was te doen en het weer gewoonweg prachtig. Vanochtend een graadje onder nul maar al spoedig werd het lekker warm. De hele dag blauwe lucht en een stralende zon. De omgeving is hier prachtig. Er is hier weinig landbouwgrond maar volop weiden, afgescheiden met hagen en bomen, een soort "James Herriot" omgeving voor degene die zich deze serie nog kunnen herinneren. Om drie uur gearriveerd bij het gemeentehuis van Saint Reverien waar een pelgrimsonderkomen is. Dit onderkomen bestaat uit 2 bedden, douche en een keuken waar je wijn kunt kopen en diverse kant en klaar maaltijden. Gewoon super dus.

Oh ja nog een dingetje over de basiliek van Vezelay: op 21 juni, precies om twaalf uur tijdens de zonnewende schijn je in de basiliek te moeten zijn. Mijn gastouders van gisteravond waren daar vorig jaar en zagen een bijzonder effect. De ramen zijn zo geplaatst dat precies op dit tijdstip het middenpad van de basiliek wordt verlicht. Heel bijzonder! (Het schijnt dat sommige mensen spreken over een wonder maar volgens mijn gastvrouw is het gewoon goed uitgerekend!, en ik denk dat ze gelijk heeft.)

En dan nog een dingetje: ik ging gisteravond even op de weegschaal staan: 10 kilo afgevallen! Mijn gastvrouw maakte zich hier veel zorgen over en dwong me meer te eten :-)

Foto's word nog ff moeilijk, maar ik spaar ze op. Morgen richting Premery.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!