johnkreuk.reismee.nl

Dag 49 rustdag in Vezelay

Vandaag echt rust gehouden. Eerst kwam Geraldine nog even langs want ze wilde haar eerste stempel hebben van de nonnen. Ik heb nog maar even koffie voor haar en mij gezet en zo tegen tienen afscheid genomen, zij gaat verder via Bourges en ik via Nevers. Daarna lekker op bed liggen lezen en 's middags de basiliek bezocht. Ik heb ook nog een 'gouden' schelpje voor aan mijn ketting gekocht voor 4 euro!! Het dametje van het winkeltje was zo'n beetje 100 jaar oud en ze wilde persee het hangertje aan mijn ketting doen. Met die trillende handjes duurde het wel 10 minuten voor ze dat priegelwerk klaar had. En dat voor vier euro :-). Om half zeven toch nog een keer naar de dienst want dat is wel zo bijzonder, de mooie muziek en de prachtige gezangen van de monniken en nonnen is echt het beluisteren waard. Ook de vreugde als iedereen elkaar de vredeswens geeft is speciaal. Na de dienst naar het zelfde restaurant, maar in je uppie ben je snel uitgegeten. Daarna weer lezen en op tuk. Morgen een lange dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!