johnkreuk.reismee.nl

Dag 48 Arcy-sur-Cure - Vezelay 20,8 km Totaal 918,2 km

YES !!!!!!!!!!!

Ik ben in Vezelay. 1/3 van mijn reis heb ik er nu opzitten en Vezelay is voor mij echt een mijlpaal. Na aankomst heb ik bijna een half uur op een bankje voor de basiliek gezeten en moest toch een klein traantje wegpinken. 900 kilometer volbracht.

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt afscheid genomen van Mme Treheux en op weg gegaan richting Vezelay. Na het eerste dorpje natuurlijk de weg weer kwijtgeraakt en na een uur letterlijk dwars door het bos gelopen te hebben de verharde weg richting Vezelay genomen. Ik was er even helemaal klaar mee. De laatste 2 kilometer weer de pelgrimsroute opgezocht omdat ik wel dezelfde weg naar boven wilde nemen die zovelen voor mij al geklommen hebben. En dan sta je er echt. Wat een belevenis!

Hierna mij aangemeld bij de 'Fraternites Monastiques' waar door mevr Labasque al telefonisch gereserveerd was. Een allervriendelijkste non wees mij mijn slaapplaats en de de eetzaal e.d. De komende 2 nachten slaap ik hier. En passant gelijk maar even de post uit Nederland opgehaald ( een doos aan mijzelf gericht met nieuwe schoenen en lenzen etc) deze was keurig aangekomen. De non wees me er nog wel even op dat de vespers om 6 uur waren en de dienst om half 7. Nou dan kan je niet meer weigeren hè. De mis werd gehouden in het klooster omdat het in de basiliek in deze tijd van het jaar veels te koud is. Daarna naar een restaurant om even te eten. Ik was vanmiddag al een medepelgrim tegengekomen op straat in de stad en vanmiddag alleen maar even gedag gezegd. Precies gelijk kwamen we het restaurant binnen lopen en de ober dacht dat we bij elkaar hoorden. We keken elkaar even aan en besloten dat het wel leuk zou zijn om samen te gaan eten. Geraldine uit Parijs had net haar eerste dag er op zitten en gaat bij elkaar een week lopen, meer tijd kon ze niet vrijmaken, een soort trainingsweek dus. Ze sprak goed Engels dus we hebben lekker zitten kletsen. Het was wel grappig dat we op deze manier bij elkaar aan tafel kwamen. Toeval? Ik denk van niet. Anyway, een hele leuke avond gehad en morgen lekker een rustdag.

Reacties

Reacties

An&San

Hopi bon,een derde achter je,uitrusten en voorbereiden op het volgende.Je verhalen worden steeds vermakelijker ((-; ????????

Elisabeth

Gefeliciteerd John, geniet van je vrije dag, Reims is de moeite van het bekijken ook waard!
Nog even dan vertrek ook ik!
Ultreia et suseia!
Grtjs, Elisabeth

Theo

Hoi John,

Gefeliciteerd met jou mijlpaal! Ik herken jou gevoel in de basiliek, het is een memorabele prestatie, 900 km uit je vertrouwde omgeving vandaan. Daar ben ik nog lang niet aan toe, ik ben deze tocht pas in Maastricht beginnen. De wegen worden na Vézelay aanzienlijk prettiger, veel meer asfalt, maar mooie afwisselende omgeving. De weg is ook goed aangegeven, heel veel sterkte en plezier!

Theo.

Monique

He John, top prestatie! Wat een belevenissen allemaal. Ook al zullen er momenten zijn dat je je afvraagt waar je aan begonnen bent, maar is zo niet het hele leve met mooie en minder mooie momenten? Hier zitten we in een minder mooie week. Soms ontvallen je zomaar een paar mensen die nog een leven voor zich hadden. Ook dat is live, maar soms erg bitter. Toch gaat ook hier de zon weer schijnen. (volgens mij krijgen we dit weekend een pracht weer) He nog heel veel plezier, moed en inspiratie en geniet van je rustdag. Nog maar 1800 km te gaan. Je komt er wel!

Theo en Gery den Otter

Gefeliciteerd met deze mijlpaal en dank voor je verhalen, waaruit we opmaken, dat je al aardig een "pelgrimgevoel" ontwikkelt.
Veel succes bij de volgende kilometers en een goede rustdag gewenst

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!