johnkreuk.reismee.nl

Dag 47 St-Cyr-les-Colons - Arcy-sur-Cure 21,6 km Totaal 897,2 km

Ze zeggen wel "de Camino is ontmoeten en weer loslaten" dat geld zeker voor vanochtend, ik vond het heel jammer dat ik weer afscheid moest nemen van Arno. Hij moest weer aan het werk in de wijngaarden en ik moest weer verder met mijn tocht. We hebben gisteravond zo'n fijne avond gehad. Met het bijeengesprokkelde voedsel had Arno een heerlijke maaltijd gemaakt en we hebben over allerlei zaken zitten praten tot we ontdekten dat het al tegen 11 uur liep en we nodig moesten gaan slapen. We vonden het allebei jammer om elkaar weer gedag te moeten zeggen maar misschien....... (Je weet nooit)

Om 9 uur vertrokken richting Arcy, omdat ik daar pas om 4 uur werd verwacht. Vlak voor het vertrek nog een flinke regenbui, dus regenspullen aan. Dat was dus voor niks, want het is de hele dag droog gebleven. Ik begin ondertussen wel te balen van de aanwijzingstekens van de GR routes. Vandaag maar liefst 3 keer de weg kwijtgeraakt, maar gelukkig heb ik het off-line navigatieprogramma Sygic op mijn telefoon staan. Hiermee snel, nou ja snel, weer op de route, dan maar soms over de grote weg, het is niet anders. Weer een rivier overgestoken, La Cure, en dat deed me denken aan het liedje van Oleta Adams: "Many rivers to cross". Hoeveel rivieren zal ik nog tegenkomen? Ik vind zo'n rivier bijzonder intrigerend, zoveel water als daar doorheen stroomt, dat zijn wij Noord-Hollanders helemaal niet gewend, dus misschien daarom vind ik t wel zo mooi om te zien. Even voor vieren in Arcy aangekomen waar ik met koffie en koek werd onthaald. de mevrouw waar ik vanavond slaap heeft zelf ook de Camino gelopen vanaf Vezelay, dus al is t met handen en voeten: gespreksstof genoeg. Straks lekker eten, vroeg slapen, en morgen op weg naar Vezelay. Ik heb onderweg heel veel keer gehoord dat t een prachtige spirituele plek is, dat ik bar nieuwsgierig ben geworden. Nog 21 kilometer :-)

Reacties

Reacties

Tante Tineke

HOI John. Je bent al een aardig endje op streek jongen.Volgens mij gaat het wel aardig goed met je.Leuk dat je zulke aardige mensen ontmoet.Vind jou een kei en heel dapper.Wat zullen je oudjes trots op je zijn.Goede reis verder.Groet.

w.czech

Goede morgen John.
IK loop ook voor uit in dat plaatsje is veel gebeurt.
KRUISTOCHTEN.
VÉZELAY is het toneel geweest van historisch belangrijke massabijeenkomsten zo predikte Bernard van CIAIRVAUX er in1146 de Tweede Kruistocht (die rampzalig zou verlopen)Onder meer Eleonora van AQUITANIE heeft in de Kathedraal van VÉZELAY haar diensten aangeboden nadat ze als amazone op een wit paard het stadje was binnengetreden In 1190 genoot VÉZELAY het startschot van de Derde Kruistocht met koning FILIPS twee Frankrijk en RICHARD LEEUWENHART aan het hoofd Ook de volgende kruistochten in 1248 en 1270 onder leiding van LODEWIJK de Heilige vertrokken vanuit VÉZELAY.
ANDERE BELANGRIJKE GEBEURTENISSEN
In 1146 vestigde Thomas Becket zich in VÉZELAY om te
ontsnappen aan de vervolging van de Engelse koning
In 1217 sticht Franciscus van Assisi er het eerste franciscaner klooster op Franse bodem.
Veel succes verder Ria en Wim

fam;cok kosters echtpaar uit zwijndrecht

Hoi John.

Wat ben je al een eind op weg,geweldig hoor,we volgen je steeds.
We hebben nog een keer pelgrims gehad in de kapel.
Hopen voor je dat de buien nu wat minder zullen worden.
sukses op je verdere tocht.
siem toos cok

corry - pelgrim in 2014

Hallo John

Met heel veel interesse lees ik je pelgrimsverhalen. Heb heel veel bewondering voor je. Zoals jij de pijn en eenzaamheid weet te trotseren.!!

Pelgrimeren is als het leven zelf,
je gaat op pad
kiest een pad
en zoekt je bestemming

Blijf volhouden, je gaat de Cathedraal in Santiago de Compostela halen.
Groeten uit het Albert Schweitzer ziekenhuis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!