johnkreuk.reismee.nl

Dag 45 Flogny-la-Chapelle - Chablis 24,5 km Totaal 862,8 km

Als een Fransman zegt dat het vanaf nu alleen maar "plat" is bedoeld hij een hoogteverschil van ca 300 meter :-)

Na een beroerde nacht, ik kon niet slapen omdat mijn benen niet meer stil wilden liggen :-( , om even voor zevenen uit de veren. Ik had koffie en een koffiezetapparaat gevonden dus voor mezelf lekker een bakkie gezet. Na de boel weer netjes opgeruimd te hebben en daarna de sleutel op het geheime plekje had gelegd op weg naar Chablis. Ik heb de Champagnestreek verlaten en ga nu door Bourgondie. Het weer was vandaag prachtig. Het had wel flink gevroren maar verder een stralende dag. Onderweg kwam ik door het dorp Vezannes waar pal daarnaast de TGV-lijn Parijs-Lyon loopt. Je zal d'r maar wonen!, elke 5 a 10 minuten komt hier de trein voorbij geraasd. Wat een drukte ! Vandaag toch weer regelmatig klimmen en afdalen. Vooral de laatste afdaling naar Chablis was spectaculair, wat een uitzicht. Zo tegen half vier liep ik het dorp in en bij het hotel aangekomen natuurlijk de beroemde witte wijn even proeven. En al ben ik niet zo'n liefhebber van wit, deze is echt lekker ! Zojuist heerlijk gegeten en straks lekker slapen, ik ben best we moe. Morgen hoef ik maar 13 kilometer, wat veroorzaakt wordt door de beperkte slaapgelegenheden, maar het is zondag dusssssss

Reacties

Reacties

Hans Elling

Hallo John,

Ik wist niet dat er zo'n goeie verhalenverteller in je schuilde. Heel leuk schrijf je alles neer. Respect voor je reis tot nu toe! Ik las dat je pijn in je schouders en rug had. Zelf had ik dat ook eens tijdens een loop en heb toen de schouderbanden van mijn rugzak wat losser gedaan en vervolgens de borstband wat aangetrokken. Je rug komt dan wat vrijer en de rugzak blijft toch redelijk vast tegen je rug zitten. Misschien is het wat!
Verder veel plezier en bon camino!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!