johnkreuk.reismee.nl

Dag 43 Troyes-Foret Chenu 27,3 km Totaal 809,9 km

Vannacht heerlijk geslapen en na een prima ontbijt op de bus gestapt. Eerst naar het centrum van Troyes en daarna naar het startpunt van de etappe van vandaag. Een kilometer buiten de stad gelijk weer de klei in en wederom zo'n geweldige Romeinse baan. Aangekomen in Laines-de-Bois stond ik net op het punt om de weg naar Sommeval (10km) te nemen wat een GR-route is. GR staat voor Grande Randonnee wat in het Hollands een Lange-afstandswandelweg heet. Op dat moment kwam er een aardige Madame aan die net haar kleinkinderen aan het uitlaten was. Ze vertelde me dat ik beter over de D-wegen kon lopen. Veel makkelijker dan al die bergen en het aantal kilometers maakt niet uit. En het feit dat ik nog steeds flink last heb van mijn rug en schouders, en het feit dat ik de heren uitzetters en/of de dames uitzetsters van de GR routes toch al verdenk van een lichte- dan wel middelzware vorm van sadisme, omdat ze van alle mogelijke paden juist die uitgekozen hebben die het minst toegankelijk zijn, hebben mij doen besluiten om van deze tip dankbaar gebruik te maken. Onderweg in Souligny kwam ik een wegwijzer tegen (zie foto), dus ik ben vast niet de enige pelgrim die de "makkelijke" route loopt ;-). Nu was er nog wel een flinke klim en afdaling naar Sommeval maar op de kronkelige asfaltweg liep dat best. Ook kwam ik, na weer een pauze vanwege de pijn, op het lumineuze idee om al mijn jaszakken eens leeg te halen en misschien daardoor de rugzak wat beter op mijn heupen zou kunnen krijgen, en ik moet zeggen dat scheelde een stuk. Na Sommeval nog 4 kilometer GR maar dat kon bij mij de pret niet meer drukken. Op mijn slaapadres aangekomen bij dhr en mevr Lambarque heb ik gelijk met mevrouw de etappes tot Vezelay doorgenomen. mijn planning ligt totaal overhoop omdat er weinig tot geen slaapplaatsen zijn. Mevr is wel een half uur aan het bellen geweest en tot nu toe voor morgen en overmorgen een plekje gevonden. Zojuist heerlijk gegeten bij deze lieve mensen. Morgen richting Flogny.

Reacties

Reacties

Theo

Hoi John,
Terug op de route en gelijk weer 27 km. Knap hoor!
Jammer van het weer, maar de wegen worden wel steeds beter en het landschap afwisselender. Vezelay is een sfeervol dorpje, met een prima opvang, boven bij de basiliek (Sainte Madeleine, donativo).
Hartelijke groet en bon camino!

Theo.

Coby Venema

Goedemorgen John,
Hier weer een berichtje uit het regenachtige Lisse. Ik zie dat het goed met je gaat en de reis voortvarend verloopt. Nog 87 dagen te gaan John, zet hem op.

Hartelijke groet, Coby

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!