johnkreuk.reismee.nl

Dag 33 Reims-Germaine 19,2 km Totaal 649,7 km

Vannacht heel onrustig geslapen, om 3 uur werd ik wakker met het gevoel van huppekee we gaan weer, ik heb nu rust genoeg gehad. Na een maand zit het lopen klaarblijkelijk voldoende in je systeem. Toch maar uitgezongen tot het ontbijt om zeven uur en tegen achten op pad gegaan, luid uitgezwaaid door een hardloper: Ultreia!! En Bon Camino!!!!. Het was een heerlijke wandeldag, mistig en windstil, wel koud. Net voorbij Reims beginnen de wijngaarden waar de Champagne vandaan komt. Onderweg nog een "Frans-Engels-Handen-En-Voeten-Gesprek" gehad met een mevrouw die haar honden aan het uitlaten was en ook nog een heerlijk gesprek met 3 (Franse) mannen die de druivenranken aan het snoeien waren. Ze waren voorzien van prachtige karretjes en hadden elektrische snoeischaren om hun rug en handen/polsen te sparen, zelfs de radio ontbrak niet.Toen ik ze vroeg waar de chef was maakten ze zo een gebaar van: die ligt te rusten :-). De heuvels zijn hier niet zo hoog dan een paar dagen geleden, behalve een flinke klim bij Rilly-La-Montagne, maar ja de naam zegt het al he. Om even over enen liep ik Germaine binnen en ben op zoek gegaan naar de enige Chambre d'Hotes van het dorp maar daar was niemand thuis. In de gids stonden ook nog 2 telefoonnummers van particulieren, maar de ene was gestopt en de ander nam niet op. Dan maar de laatste optie uit de gids en dat is een paar kilometer teruglopen naar het station, daar op de trein stappen, en in Epernay slapen. De stoptrein stopt hier echt maar een keer of 4 per dag, dus moest ik bijna twee uur wachten en het werdt steeds mistiger en ontzettend koud. Geen stationshal met een kacheltje dussssss. Nu zit ik in een hotel op 2 minuten lopen van het station en slaap hier 2 nachtjes. Morgen om 8 uur de trein terug naar Germaine en dan etappe 2 richting Moussy/Epernay.

Theo kreuk

Als je recht door loop kom je bij edmond uit